Totaal aantal pageviews

woensdag 3 augustus 2016

Goudse Paastocht 26 maart 2016


 
Vandaag staat de Goudse Paastocht op het programma. Met Jacqueline afgesproken om samen de 25 km te gaan lopen. Het belooft vandaag een mooie wandeldag te worden.
‘s Morgens toen ik opstond was het nog wat bewolkt en nevelig. Eenmaal onderweg bij Bodegraven breekt de zon door. En wat is het dan ‘s morgens vroeg een mooie lucht, ik zit te genieten in de auto en verheug me op een mooie tocht.
Zodra ik de startlocatie binnenstap staar Jacqueline al op me te wachten om de hoek van de deur. Ik vul het inschrijfformuliertje in en we gaan ons inschrijven. We krijgen nog geen route want de 40tigers zijn nog niet weg. Als ik koffie sta te bestellen zie ik ineens Ineke. Ineke gaat met een groepje de 40 km lopen. We zeggen elkaar gedag en Ineke vertrekt en ik ga aan de koffie. Daarna halen wij onze route op en ook wij gaan op pad.
 


Het eerste stuk van de route gaat door de wijk. Ik hoor de sirenes van ambulance en politie, maar dat is niet vreemd en ik sla er geen acht op en we lopen verder. Het is heerlijk weer en ik ben blij dat ik een dunnere jas aan heb dan vorige week en ook een laagje kleding minder aan heb. Het is nu al lekker weer en de temperatuur gaat volgens de berichten vandaag echt richting de 15 graden.


 



De route loopt langs een vakantiepark en ineens wordt het duidelijk waarom al die sirenes te horen waren. Er staan 2 ambulances en een traumaheli en diverse politieauto’s. Er zal wel iets aan de hand zijn. Wij lopen verder en omdat het tijd wordt voor een sanitaire stop gaan we bij het eerste rustpunt even een stop houden. Leuk, er zijn 4, 5 en 6 jarigen druk met een voetbal bezig.



Het waait behoorlijk en wij gaan tegen de wind in. Het gaat van de ene polderweg over in de andere polderweg. Heerlijk die ruimte  De tocht gaat richting Gouderak om daar bij de volgende rust van het daagje uit te genieten en het rusten te trainen want op tijd rusten en de inwendige mens versterken is super belangrijk. Bij de sanitaire stop hebben we alleen boterhammen uit onze tas gepakt en onder het loopje opgegeten. We komen langs weilanden met schapen en lammetjes, maar die laten zich niet fotograferen. En dan komen we een heerlijk wollig lammetje tegen, een KODAK moment!!!






We lopen Gouderak binnen en zijn bij het volgende rustpunt. We trakteren ons op heerlijke appeltaart! Even een gekheidje in het cafetaria want daar zijn niet zo heel veel stoelen. Maar er staan een aantal mensen op en wij vinden een plekje.


 
We gaan weer op weg en stappen op de veerpont naar Moordrecht. Leuk zo’n pontje in de route dat is weer eens wat anders. Het is maar een heel kort vaartochtje en snel een KODAK moment en dan zijn we aan de overkant.
 



De route gaat door Moordrecht heen en daar komen we een Kruitvat tegen. Jacqueline is haar zonnebril vergeten en in het Kruitvat scoort zij een bril waar ze verder de dag plezier van heeft. We lopen door een park en gaan weer richting het rustpunt van de voetbalvereniging. We zullen een deel van de route namelijk 2 keer lopen. We komen langs een golfbaan en daar zien we een aantal dinosaurussen die bewegen. We denken dat daar een midgetgolfbaan is. Erg leuk om te zien. De wind trekt voor ons gevoel nog meer aan. Het waait harder dan vanmorgen en dat merken we als we weer een stuk tegen de wind ingaan. Ondertussen valt het ons wel op dat er zoveel zwanen zijn. In elk weiland of sloot zie je wel een koppel. Ook spotten we een zwaan die al op zijn nest zit. Als al die zwanen straks een nest hebben en jongen dat wordt het echt niet grappig om nog even lekker in het buitengebied te gaan wandelen. We lachten nog even over een waterkip die een eenden echtpaar wegjaagt.





De tocht zit er bijna op we gaan nog weer een stuk door Gouda heen. Nog een laatste foto van een gemaaltje voor de mensen die hier bekend zijn misschien leuk.



En dan zijn we echt bij de finish. We laten ons kilometerboekje afstempelen en we schaffen een medaille aan. Leuk weer een herinnering aan een leuke tocht  op een mooie paaszaterdag. De gps? Die eindigt op: 26,9 km met tijd van 5,09 uur en 0,28 uur gerust. Mooi gedaan denk ik. We genieten nog even van een heerlijk drankje en dan nemen we afscheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten