Totaal aantal pageviews

woensdag 3 augustus 2016

Rondje duinen 13 mei 2016


 
 
Vandaag met Nellie afgesproken om de duinen rond te wandelen. Ik heb er zin in! Het is alweer een poos geleden dat wij elkaar hebben gezien en gesproken. Dat was de wandeling in de Ooypolder voor de 4daagse in 2015. Dus bijna een jaar geleden schat ik.
Wij hadden afgesproken om 08.00 uur voor de ingang van de camping. Als je je een uur vergist in de tijd van de afspraak, sta je dus al om 07.00 uur klaar voor de ingang en snap je niet waar de ander blijft. Maar het berichtje nog eens opgezocht en ja hoor, ik was een uur te vroeg.
De tomtom van Nellie stuurde haar net zo als bij ons dus verkeerd en bij de Rustende Jager had Nellie haar bestemming bereikt. Na wat zoeken kwam zij toch bij de camping en hebben we haar auto bij Bos en Duin geparkeerd.
Nellie nam mij eerst mee naar het uitkijkpunt. Vroeger was hier een tegel, als je hier op ging staan werd er vertelt hoe de duinen zijn ontstaan en wat je allemaal zag.
Ik maakte 2 foto’s bij het uitkijkpunt.



Daarna liepen we terug naar het beginpunt van onze route van vandaag. We liepen de route die Cees en ik eerder in omgekeerde richting al gefietst hadden. Maar toch als je wandelt dan zie je veel meer. We hadden elkaar heel veel te vertellen. En natuurlijk was het even aftasten of ons tempo een beetje gelijk was. En met het tempo was niets mis.
We hadden elkaar veel te vertellen en al snel merkten wij hoe goed het klikte. Jammer dat wij niet dichter bij elkaar wonen en vaker met elkaar op stap kunnen gaan. Ook hebben we nog verschillende tochten op ons lijstje staan die we willen lopen. O.a. Santiago. Al pratend herkende ik plekjes die ik de afgelopen dagen ook op de fiets al ontdekt had. We kwamen langs het ven waar de honden zo heerlijk in kunnen zwemmen als het warm weer is.



We liepen verder en ik vertelde dat we hier de afgelopen jaren al verschillende keren gekampeerd hebben. Na een goed uur lopen werd het tijd voor een bakkie koffie. Daar hadden we zin in, dus gingen we bij het restaurant vlakbij de camping “Het genieten” waar wij 4 jaar geleden gekampeerd hebben koffie drinken en een plasstop inlassen. Na een heerlijke krentenbol waar Nellie op trakteerde gingen we verder.


We kwamen weer de mooie rododendrons tegen. Geen struiken keurig in de tuin maar in het wild. Ik blijf het fantastische mooie struiken vinden. Jammer dat ze zo groot zijn voor onze tuin. Nellie maakte een foto van mij bij de struik. Verder ontdekte we nog bloemknoppen die op knappen stonden.


We gingen verder en ik vertelde van de tocht voor de volgende dag. De “herten/vossen en duintocht” in de AWD. Nellie had graag meegegaan en wenste ons een mooie gezellige dag toe. En vooral de bekenden van de vorige tocht moesten de groeten krijgen. Dat beloofde ik. Al pratend kwamen wij bij De Drie Linden aan. We besloten door te lopen en bij de Rustende Jager nog een keer een koffiepauze te nemen. Maar eerst moest onderstaand beeldje op de foto.


De tocht ging verder en bij de Rustende Jager dronken we nog een kop koffie of thee. Hierna was het nog maar een klein stukje en het rondje was rond. We zochten even naar het goede pad en zette onze tocht voort. Op het terras van Bosch en Duin liepen we door tot we echt de 18 km rond hadden gemaakt en toen dronken we nog wat. Mooi gelopen 18 km in 3 uur en 7 minuten. Dat is een lekker tempo!


Bij de auto van Nellie namen we afscheid en ik ging lopend terug naar de camping. Dat maakt dat ik toch 20 km. op de teller heb staan voor vandaag.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten