Totaal aantal pageviews

zondag 7 augustus 2016

Stertocht 15 juli 2016




Vandaag is de 7de stertocht aan de beurt. Wij wandelen van Geldermalsen naar Tiel. Ik ga vandaag met de trein vanuit Woerden. Op het station Geldermalsen drink ik een heerlijke kop koffie en is er gelegenheid voor een plasstop. Daarna ga ik mij melden bij de marsleider Monique. Er zijn vandaag niet zo veel deelnemers uit de provincie Utrecht. De tocht is samengevoegd met de provincies Noord en Zuid-Holland. We gaan met z’n allen op de foto en dan wordt het tijd om te gaan lopen.


We lopen via het station naar de andere kant en gaan richting Tricht. We lopen veel LAW-paden. En dat is best opletten. Toch kon ik niet voorkomen dat ik bodemonderzoek ging doen. Er zat een behoorlijke kuil in het pad. Er worden een paar takken ingezet, maar het pad zit vol met kuilen. Gelukkig heeft het geen nare gevolgen voor mijn enkel. Want door een domme struikelpartij zou de 4daagse zomaar niet door kunnen gaan.

 
Compliment voor de organisatie want we hebben een heuse auto stop. Heerlijk een flesje water en een lekkere koek. Ook al blijven we erbij staan. Toch even een rust met wat lekkers. En net voorbij de stop zien we varkens die heerlijk los lopen en lekker in de modder kunnen rollen. Ik moet direct aan de Kamerikse slager denken die een varken als huisdier heeft.
 

We lopen weer verder en komen langs een gelegenheid waar we naar her toilet kunnen. Daarna gaan we een weiland in en komen langs een koppel koeien en een kalfje


We lopen verder en we hebben een fantastische groepsleider die heel goed route kan lezen en ons steeds vertelt waar we heen moeten. Op een bepaald moment staat hij even te kijken of het goed gaat. En dat vraagt om een mooi plaatje tussen de bloemen.


We lopen langs prachtige vennetjes en dan komen we in Buren. We zijn alweer op de helft van de route. We gaan met elkaar op een terras zitten en genieten van koffie of een ander drankje. Ook komen we hier andere provincieleden tegen. Leuk om zo met elkaar op stap te zijn.


Na heerlijk gerust te hebben en een sanitaire stop gehad te hebben gaat de tocht weer verder. De route loopt over de stadswal met heuse kanonnen. Hier is ook het marechausseemuseum. Hier nemen we de tijd om wat plaatjes te schieten. Dat is ook lekker voor de spieren want die moeten weer wennen na een rust.


Inmiddels komen we langs de boomgaarden waar we van het voorjaar wandelde met de bloesemtocht. Inmiddels komen de vruchten aan de bomen en groeit en rijpt alles. Mijn oog valt op een kat die daar heerlijk ligt te genieten van het mooie weer en de rust. Dan gaan we een pad op en wat voor naam heeft dat pad zeg! Even een kodakmoment.



Na een poosje komen we bij een heus kasteel!! Een oprijlaan met bomen en de bekende processierups. We lopen op het landgoed Soelen. Prachtig is het hier en er is weer een kodakmoment


Het eind nadert Tiel komt steeds dichterbij. Het was vandaag prachtig weer om te wandelen en we hebben genoten van elkaars gezelschap. Tot slot nog een mooi plaatje wat ik geschoten heb en waarvan ik eigenlijk niet meer weet waar het is.


Dan komen we bij de finish aan en eigenlijk willen we met z’n allen achter de vlag staan. We hebben dus even iemand nodig die de foto maakt. Maar dan zien we ineens iemand fietsen die ons vast wel een plezier wil doen en ja hoor dat is geen probleem. We krijgen nog een gezellig gesprekje en de fotograaf komt zelfs uit Nijmegen. Helemaal goed.


Heerlijk 20,8 km gelopen en de provincievlag is in Tiel. Nog 2 etappes en dan zondag de Parade.







 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten