Totaal aantal pageviews

zondag 7 augustus 2016

Vlaggenparade en opening 4daagse Nijmegen 2016


Vanmorgen eerst naar Nijmegen gegaan. Ik ging mijn kaarthouder ophalen, die had ik besteld en even op de Ramblas kijken. Daar moest ik ook een bestelling ophalen. Maar…………. wat was het giga druk!!!! Dit had ik nog niet eerder gezien. Zelf ga ik morgen mijn startkaart ophalen, maar vandaag ging de rest van de 50.000 zeker. De fietsenstalling is weer voorbereid op de vele, vele fietsen die gaan komen.

 



Vanuit Lent ging de Parade van start en werden alle vlaggen Nijmegen ingedragen. Omdat ik 2 tochten met de vlag van de provincie Utrecht heb gelopen, mocht ik mee in de Parade. Leuk hoor ook andere wandelmaatjes kwam ik tegen in hun provincie shirt. Ik had met Ria afgesproken om samen naar Lent te reizen en Cees ging met Wim op de fiets naar Lent om foro’s voor ons te maken. Alle foto’s van Cees kan ik niet laten zien, ik heb een selectie gemaakt. Zelf heb ik niet zoveel van de Parade gezien omdat je er in meegaat maar wel leuk om het later allemaal nog te zien en te beleven. Het verzamelpunt was het Van der Valkhotel in Lent, van daaruit gingen we lopen naar de opstelplaats de Warande.


Cees had een mooi plekje gevonden op de Waalburg en kon van daaruit ons zien staan. Wij kregen op de opstelplaats een nieuwe vlag waar we mee Nijmegen in moesten lopen. Jammer het was de vlag van de STAD UTRECHT in plaats van de provincie Utrecht. Geen probleem dan hebben wij de grootste vlag door onze eigen vlag aan de stok te knopen. De vlag uit het provinciehuis heeft tot op de Wedren dienst gedaan.

 
Het was best indrukwekkend. Dat had ik mij van te voren niet zo gerealiseerd.
 
 
Zeker na de gebeurtenissen van de afgelopen week gaf dit een extra druk. Voor de Nederlandse vlag werd gehesen was er een minuut stilte voor de slachtoffers in Nice. Daarna werd er het Wilhelmus gespeeld en meegezongen. De 4daagse vlag werd gehesen en de marsleider van de 4daagse opende de 4daagse. Wij stonden met de provincie Utrecht echt helemaal vooraan.
 
 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten