Totaal aantal pageviews

woensdag 3 augustus 2016

Winterwandeling Zeist 6 februari 2016


Vandaag de eerste wandeling in het nieuwe jaar. De geplande wandeltochten eerder dit jaar moest ik verstek laten gaan door het slechte weer. Voor vandaag heb ik afgesproken met Thea. Toen ik aankwam was het nog vrij rustig bij het inschrijven, maar als snel werd het gezellig druk. Tussen alle inschrijvers zag ik André. Met hem had ik vorig jaar een gezellige tocht in Amersfoort gelopen en via de wandelgroep houden we nog steeds contact. Daar zie ik ook Thea die ik herken aan haar rugzak.
 


Vol goede moed gingen we op stap voor onze 20 km. De tocht was prima verzorgd en als eerste kwamen we langs de piramide. Tijdens de 2daagse van Amersfoort kom je van de andere kant en dan lijkt het heel anders.




Het was een heerlijke wandeldag, het was volop genieten. Ook het bos heeft in de winter zijn eigen mooie uitstraling. Het was  duidelijk dat het de afgelopen periode veel geregend heeft. Soms moesten we een paadje zoeken om de plassen heen. En dan ineens weer een prachtig vennetje, verscholen in het bos.
 

 
 
Na een poos te hebben gelopen kwamen wij bij onze eerste rust. Daar gingen we genieten van een heerlijke kop koffie. We raakten aan de klets met andere wandelaars. Koffie en meegebrachte boterhammen smaakte goed. Uiteindelijk gingen wij onze weg vervolgen en voor de koffie hadden wij de pijl om te volgen al gezien. Dus zonder verder rond te kijken of  maar te twijfelen of we goed gingen, vervolgde wij onze weg. Maar…………. hadden we maar beter gekeken, dan ……………
 

 
 
Niets vermoedend stapten we vrolijk verder. Voor de tijd van het jaar was het heerlijk weer. En dan opeens jaja……. We zijn bij de finish!! De horloges worden geraadpleegd en een frons verschijnt! Wat nu, hebben wij die 20 km zo snel afgelegd? Nee hoor, gewoon de verkeerde pijl gevolgd en na 15 km bij de finish. Bij het afmelden dan toch maar even vragen waar het mis gegaan is en ja hoor, bij de rust niet opgelet en de verkeerde pijl gevolgd. Onze herinnering en stempel opgehaald, nog even wat gedronken en afscheid genomen.
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten