Totaal aantal pageviews

woensdag 18 oktober 2017

Wandelfit De Hoge Veluwe 17 oktober 2017




Vandaag heb ik met mijn zus Jannie afgesproken. Ik weet dat zij altijd op dinsdag met wandelfit gaat wandelen en omdat ik vakantie heb en het zulk mooi wandelweer is maak ik van de gelegenheid gebruik om nog een keer mee te gaan.
Het is vroeg dag voor mij want ik heb om 09.00 uur bij Jannie afgesproken. Ik weet niet hoeveel benzine er nog in de auto zit, dus ik zorg dat ik op tijd vertrek om eventueel nog te kunnen tanken. Je weet het tegenwoordig ook niet met files, maar als ik wat extra tijd heb moet dat ook geen probleem zijn. Maar alles zit mee en ik ben rond kwart voor 9 al bij Jannie.

We gaan gelijk door, dan kunnen we nog een bakkie koffie drinken als we op de Hoge Veluwe zijn.
De zon heeft een aparte kleur, de zon is oranje. Dit schijnt te maken te hebben met het Saharazand en met de bosbranden in Spanje en Portugal.

Er is een aardige groep wandelaars en de groep wordt in 2en opgesplitst, een doorlopersgroep en een groep die het wat rustiger aandoet. Wij kiezen door de groep die wat meer doorloopt.

Het is echt paddenstoelen tijd in het bos. Er wordt ons ook gelijk verteld welke paddenstoelen we zien.

Op de foto's hieronder zie je Honingzwammen.


En dan komen we een stukje verder de Goudhoed paddenstoel tegen. Hieronder een collage.


Op de Hoge Veluwe wordt ook de bosbouw in de gaten gehouden. Er zijn vrijwilligers die de jonge dennen verwijderen als deze dennen op plaatsen groeien waar ze niet welkom zijn.


We lopen weer verder en dan komen we over een gebied wat weer teruggebracht wordt tot zandvlakte.




Dan zien we weer een paddenstoel waar ik even de naam van ben vergeten, maar die voor mij bijzonder is omdat ik die niet eerder heb gezien.


Dan lopen wij langs het monument van Christiaan de Wet. Op internet heb ik wat informatie gezocht en via de volgende link is er meer over te lezen: http://vanderkrogt.net/standbeelden/object.php?record=GL15ab


De tocht gaat verder en we komen weer meer in het bos. Daar wordt door een deel van de groep nog wild gespot. Ik loop met een andere wandelaar wat achterin de groep en wij zijn helaas te laat.
Het is een heerlijke tocht vanmorgen en ik geniet met volle teugen.


En dan zit de tocht er na 2 uur alweer op. Ik heb er geen spijt van dat ik vanmorgen vroeg uit mijn bed ben gegaan om te wandelen. We nemen afscheid van de groep en gaan weer op weg naar huis.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten