Totaal aantal pageviews

zondag 15 juli 2018

Rondje bij Anja 15 juni 2018



Voor vandaag heb ik een uitnodiging van Anja gekregen om bij haar te komen lopen. Daar heb ik zin in. Samen een 40 km. lopen in de voorbereiding naar de vierdaagse.
Omdat het vrijdag is, kan ik niet met de auto van Cees en trouwens Cees moet werken vandaag. Na wat overleggen en schuiven qua tijd, brengt Cees mij wel weg. Dat vind ik heel erg fijn want eigenlijk ben ik wel moe. Ik heb de afgelopen dagen ook nog de avondvierdaagse van Woerden gelopen, 2 dagen 15 km. en ik heb mijzelf even getest op de snelheid die ik dan vol kan houden. Dat project is geslaagd en nu vandaag!
Even na zevenen ben ik bij Anja en na een sanitaire stop gaan wij direct op pad.

Wij hebben elkaar best een poos niet gezien en gesproken, dus van alles te vertellen. En dan komen we in het dorp, daar wijst Anja mij allerlei gebouwen aan. Het klooster en de kerk, de toren en het huis waar Anja gewoond heeft.


En hoe kan het ook anders na verloop van tijd gaan wij de Waalbandijk op!!!! Waar ken ik die naam toch van?? Het is hier wel erg mooi en dan zie ik 2 konijntjes zitten, zo lief, ze mogen op de foto!


Na een uurtje of 2 lopen komen wij bij onze eerste rust aan. Een prachtige locatie op een mooie afstand. Wij nemen een lekker koffie met iets lekkers erbij.


Na de rust gaan we weer verder en dan zie ik hoogspanningsmasten waar nesten in zitten. Heel veel nesten en het blijken ooievaarsnesten te zijn.


Wij gaan echt een schitterend natuurgebied door richting de burg bij Zaltbommel. De brug zit eerst recht voor je dan zit de brug links en dan rechts, wat naar, een brug die beweegt!


Wij lopen wel langs een heel bijzonder huis en daarna lopen we al snel Zaltbommel in. Daar gaan we bij een mooie locatie rusten en een heerlijke soep eten.


De eerste 20 km zitten erop en we gaan bij de 30 km. nog een keer rusten, maar zover is het nog niet. Na Zaltbommel zetten wij koers naar Gameren.
En van Gameren gaan we richting Kerkwijk. Om zo in Ammerzoden uit te komen.
Onderweg maak ik nog wat foto's.


Ik kan mij best voorstellen dat je in de winter geniet van een kerstdorp en van de sfeer van een kersttrein door je kerstdorp heen, maar dat je dan in je tuin gaat ontwikkelen, het gaat mij iets te ver. Maar ieder zijn ding.


Na Ammerzoden zetten wij koers naar Hedel. Ik maak nog wat foto's onderweg en dan spreken we Gerie nog even, dat is een soort van toeval, want wij hebben het niet afgesproken.
Daarna zetten wij weer koers richting Velddriel en ondertussen informeer ik of Cees al weet hoe laat hij er weer is.

Het is een vrij bokkige warme dag geweest. Zo hebben we er nog niet veel meegemaakt en omdat ik niet zo heel erg uitgerust was, was het niet de gemakkelijkste 40 km voor mij. Maar wel een heel gezellige tocht. Fijn om elkaar weer te spreken en samen op pad te zijn.
Wij ontdekken steeds meer raakpunten en daarom is het fijn om af en toe samen je pad te delen. Ook gaan we regelmatig ons eigen pad met andere maatjes en dat is ook goed.

Anja, dank je wel voor deze mooie dag en we hebben afgesproken om later een herhaling te doen in het Groene Hart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten