Totaal aantal pageviews

woensdag 24 april 2019

64e paastocht Gouda



Vandaag ga ik naar Gouda. Omdat er nog andere afspraken zijn wordt het vandaag een 15 km tocht. Voor Marijke een mooie afstand nu zij in de opbouw van de kilometers zit. De treinen rijden op zondag en dus op 2de paasdag niet zo vroeg en omdat wij een korte afstand lopen is de starttijd ook niet zo vroeg. Wij gaan met de trein van 08.28 uur richting Gouda. Andere jaren liep ik hier een 25 km en dan startte ik vroeg en ging ik met de auto, maar omdat ik weet dat als je later bent het lastig parkeren is, gaan we nu met de trein.

Het is de laatste dagen erg mooi weer en voor vandaag staat er ook een mooie dag op het programma. Ik meld ons aan en dan kunnen we van start.


Eerst slingeren wat door Gouda heen maar al snel lopen we de aan de rand van Gouda en lopen we langs de A12.
Al snel lopen we het natuurgebied 't Weegje in. Wat is het hier mooi!!



Als we het natuurgebied uitkomen zie ik toch wat herkenningspunten van de tocht van enkele jaren geleden. Toen liep ik een langere afstand en gingen we een pontje over. Zover komen we vandaag niet en of er een volgende keer komt??? De wandelvereniging is hard op zoek naar vrijwilligers!!!
Dan hebben we er ongeveer 8 km op zitten en is het tijd voor een stop.


Na de rust herken ik de route weer van een paar jaar geleden. De wegen zijn hier wel een beetje aangepast, maar dan komen we op de Tiendweg. Een leuk weggetje.
Marijke wil eigenlijk even bij de dames op bezoek om voor de foto te poseren, maar besluit toch maar bij het hek te blijven staan. Dan komt de ophaalbrug al weer in zicht.
Daarna wordt het weer wat door Gouda slingeren en voor we het weten, staan we bij de finish. De 15 km zitten erop. Het was weer een perfect geregelde wandeltocht!!!!


Ik meld ons af en we kiezen een medaille! We drinken nog wat en eten onze boterhammen op. Dan wordt het tijd om terug te gaan naar de trein die ons weer in Woerden brengt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten