Totaal aantal pageviews

maandag 22 juni 2020

3de dag van 4daagse in Coronatijd (dag van Oudewater) 20 juni 2020


Het is vandaag alweer de 3de dag van de 4daagse in Coronatijd en tijdens de 4daagse in Nijmegen zeggen we dan altijd, we zijn alweer op de terugweg. Elke kilometer is er 1 dichter bij de finish!!
Vanmorgen wachten wij het startschot niet af, we willen vroeg weg omdat wij rustig aan willen doen vandaag.
Het startschot is wel degelijk geweest, wil je het zien, 



De route gaat via een omweg naar Oudewater omdat wij vanaf Oudewater het liefst zo rechtstreeks mogelijk naar de finish willen. 
Het is vandaag een prachtige dag en wij zijn van plan om van deze wandeldag te gaan genieten. 
Als snel zien we een paar jonge meerkoeten lopen, later zien we alle meerkoeten alweer een tweede leg voorbereiden of alweer op een nest zitten, dus deze zullen ook wel op zichzelf moeten gaan wonen.


De route gaat over een stukje waar ik eigenlijk nooit loop, waarom weet ik niet, het is toch niet ver van huis. Ik zie er wel veel leuke foto momentjes.


Als ik in Harmelen ben is het eigenlijk nog te vroeg voor koffie en de afstand die afgelegd is, is te kort. die gelopen is, dus hup en door naar Montfoort. Maar ik kom eigenlijk niet door het centrum van Montfoort. Het is ook niet de bedoeling om in Montfoort op te steken. Voor de eerste stop is het fijn om al zo'n 15 km te lopen.
En dan kom ik via het Weidepad Linschoten binnen. 
In Linschoten weet ik een heerlijk terrasje aan het water en daar hebben ze appeltaart, zzoooo lekker!!!


Nadat mijn maag is gevuld en de blaas is geleegd ga ik weer verder. Via Landgoed Linschoten loop ik naar de Noord-Linschotenzandweg , wil je meer weten over het landgoed,  klik hier

Via Snelrewaard loop ik naar Oudewater. Wat staat het riet hoog langs de waterkant. Normaal loop ik hier in de zomermaanden helemaal niet, dus dit is voor mij ook nieuw.
Hier mag alleen gemotoriseerd bestemmingsverkeer komen en dat is fijn, want een berm is er eigenlijk niet. 


Onderweg naar Oudewater begint het wat te spetteren en eenmaal in Oudewater besluiten Silvia en ik om even op het terras een break te houden zodat het straks weer droog is als we verder gaan.

Oudewater is een toeristische trekpleister, maar vandaag merk je er niet zoveel van. De touwfabriek, het poppenmuseum, heksenwaag.
De heksenwaag, daar ben ik wel eens binnen geweest en gelukkig ik was te zwaar om heks te zijn. Wil je meer weten over Oudewater,  klik hier
Gelukkig ben ik vandaag niet gewogen en mocht ik dus Oudewater verlaten zonder gevolgen.



Dan loop ik toch de verkeerde straat in en moeten we een ommetje maken. Al snel zie ik waar ik ben en dan zie ik een bankje staan die ik anders nooit had gezien. Wel leuk die moet er op staan.


Via de Zuringkade gaan we naar de Ruige Weide om dan via Papekop en Diemerbroek naar Woerden.
Als we op de Ruige Weide lopen zien we veel meerkoetnesten van meerkoeten die aan de 2de eg bezig zijn. De jongen die ze eerder hadden dit voorjaar moeten dus op kamers op zichzelf wonen.


Al kletsend (je vraagt je misschien af of wij 40 km lang de praat kunnen houden? Nou best hoor), komen we op Diemerbroek. Het begint onderhand tjd te worden om onze boterhammen op te eten, dus we gaan naar de "Groene Hart rust". Ik ken deze rust van andere tochten en ik weet dat het hier prima is.


Als we na de rust verder gaan zien we 2 andere wandelaars, één ervan heeft een echt Corona mars shirt aan. De dames komen uit Woerden en lopen de 25 km. Al snel zijn ze een stuk achter ons.
Aan het eind van Diemerbroek zien we nog een echtpaar Meerkoet met jongen.


Dan gaan we Woerden door en langs de rand van Woerden richting Kamerik. Het was een prachtige wandeldag. Wandeldag 3 zit er op. Wij hebben genoten. De app wordt afgesloten en ik kijk alweer uit naar de laatste zaterdag.


Nog een laatste opmerking, vergeten jullie niet het doel waarvoor ik loop?
Kijk eens op: https://www.geef.nl/nl/actie/sponsor-mijn-wandelkilometers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten