Totaal aantal pageviews

donderdag 16 juli 2020

1ste etappe Dodentocht Kadee Bornem 15 juli 2020



Vanmorgen werd ik wakker en las ik een bericht over een 100 km Dodentocht en over lopen in eigen omgeving en over lopen in een bepaalde tijd. En... ja het triggerde mij. Dus wandelkleding aan (ik was toch al van plan te gaan lopen). Wandeltas in orde maken en de site opgezocht om te kijken wat er nodig is om die tocht te lopen. Je Strava app is voldoende, nog even inschrijven en betalen en ik kan op stap. De route voor vandaag had ik ook al bepaald dus... wat staat me in de weg.
De eigen omgeving is super bekend en dan is het lastig om andere foto's te maken.



Maar............. in mijn eigen omgeving zie ik mussen, roodborstjes, pimpelmezen, koolmezen, kraaien, eksters, maar zo'n groene vogel met een rode snavel??????
Het blijkt dat er veel meer van dat soort vogels zijn in de buurt en dat het een soort van plaag begint te worden. Ik wist het niet, ben benieuwd wie dit leest en er meer over weet.

En dan kom ik op het punt waar ik weleens de zwarte zwanen tref en ja hoor ik zie ze zwemmen, maar zo onder de bomen dat je door de schaduw de zwanen niet zie omdat ik zo ver moet inzoomen. Jammer die foto houden jullie nog tegoed.
Na anderhalf uur lopen nader ik de Amstelkade met de Westveense brug. Ik ga langs de Kromme Mijdrecht richting Zevenhoven. Het is op de Kromme Mijdrecht gezellig druk met pleziervaart, hoewel het lijkt mij niets de hele dag zitten, ik ben meer iemand van actie! En tja met een vishengel langs de kant is ook al niet mijn ding, dus hup in de benen.


En ja, mensen die vaker mijn blog lezen weten dat dit het rondje is waar veel familie herinneringen zijn. Zo kom ik al snel bij Betlehem en ja daar ga ik koffie drinken. Gelijk een mooi moment voor een sanitaire stop. Mijn ouders hebben hier vroeger in het zomerhuis gewoond. He heeft nu een totaal andere bestemming met een camping, kinderboerderij en restaurant. Ik denk dat mijn moeder dit wel leuk had gevonden en dat ze met plezier dit had gerund.


Na de koffie ga ik verder, ik ben eigenlijk niet van plan om nog een keer te gaan rusten, mijn plan is nu in één keer naar huis te lopen. Dus gaan dan maar.
Via de fietsbrug bij de vakantieparken in Zevenhoven ga ik de Kromme Mijdrecht over. Ik ga nu richting Noorden. Noorden kent eigenlijk 2 kernen, het christelijke deel en het rooms-katholieke deel. Als ik naar Nieuwkoop ga kom ik door het rooms-katholieke deel, maar nu ga ik naar het "Noordse Dorp".
Daar kom ik langs het kerkje wat ook deel uitmaakt van de familie herinneringen. Ik maak een paar foto's.


Ik loop langs het kerkje en ga het pad tussen de plassen door naar de toegangsweg van de andere kern Noorden. Jammer de zon begint meer schuil te gaan achter de wolken, dat beïnvloed wel de foto's.


Tja over de route is verder niet heel veel te vertellen, het loopt lekker, ik voel me prima. Ik heb nog een keer de keuze in 2 paden, maar volgens mij heb ik bij het Pietersenpad koeien in het weiland zien lopen vanmorgen en dat betekent dat het pad dan gesloten is. Ik zie er aan het begin niets over staan, maar neem de gok toch niet. Het is een onverhard pad, dus zal ook wel baggerig en glibberig zijn. Doe ik wel een keer bij mooi weer. Dan maar het asfaltpad naar de Westveense molen. Ja, dat is dezelfde molen als vanmorgen! Ik loop nu gewoon aan de andere kant van de Kromme Mijdrecht.


En zo kom ik in Woerdense Verlaat, ik ga hier langs de Grecht lopen. Vandaag neem ik het pad onderlangs, hier zijn ook fietsers, maar het is niet zo druk en boven over is onverhard en ik wil mijn enkels sparen voor de Alternatieve vierdaagse. Via de Houtkade kom ik weer op de Mijzijde, hier heb ik vanmorgen ook gelopen aan het begin van de tocht.
Als ik eigenlijk bij de straat ben om af te slaan en naar huis te gaan, zie ik dat ik net de 25 km niet zal halen op mijn Garmin horloge. Ik besluit nog even een rondje Dorpsbrug te doen om zo aan de 25 km te komen en dat lukt.
Met een goed gevoel sluit ik op deze manier de eerste etappe van de 100 km Dodentocht af.
Niet slecht gedaan 25 km in 4 uur 17 minuten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten