Totaal aantal pageviews

maandag 10 oktober 2016

De Hoge Veluwe Wandeltocht 8 oktober 2016



Vandaag gaan we er een echte zussen wandeltocht van maken. Al een aantal weken geleden zag ik deze wandeltocht langs komen en omdat het mij leuk leek weer eens met de zussen op stap te gaan, voorgesteld deze tocht te plannen.
Ik heb er zin in vandaag, vooral omdat ik de laatste zaterdagen niet meer gewandeld heb. De weersvoorspellingen zijn goed en dat voor oktober!
Ik lees op Facebook dat er mensen richting de kust vertrekken om te gaan wandelen en dat het rond Gouda spettert. Goed dat ik de Veluwe op ga zoeken.
Om precies 07.45 uur sta ik bij Anneke om haar op te pikken. We gaan door naar Jannie. Ook Jannie staat klaar en dan gaan we naar de ingang "Otterlo" om het park in te gaan. Jannie heeft een abonnement voor haarzelf en de auto. Anneke en ik hebben onze toegangskaart via internet gekocht en geprint.
Als we bij het centrum komen is het nog niet druk. We parkeren de auto en drinken de koffie die Jannie heeft meegebracht.
Dan worden de wandelschoenen aangedaan en gaan we ons aanmelden en na een sanitaire stop gaan we op stap.


Jannie bekijkt de route en ziet dat wij naar het Jachthuis Sint Hubertus gaan. Vanmiddag hebben we hier een rondleiding als onze 4de zus er ook is. Want na de wandeling hebben we hier verder vandaag een zussendag.
De route gaat eerst een stuk over de belevingsroute. Al snel komen we een plaggenhuisje tegen en staat er een moeflon ons op te wachten.


Als we worden ingehaald twijfel ik even licht, is het Alfred of heb ik het mis. Helemaal goed, het is Alfred samen met zijn wandelmaatje. We praten even en Alfred vertelt het een en ander over hemzelf. Ieder gaat zijn weg weer en dan zijn we al bij de eerste stempelpost, waar we een heerlijke appel krijgen en waar we uitleg kunnen krijgen van een gids.

 
De tocht gaat weer verder en dan komen we langs een stuk waar nieuwe bomen zijn aangeplant. Jannie vertelt dat men hier bezig is om een oude laan opnieuw aan te leggen. Vroeger was hier ook een laan en alles wordt zoveel mogelijk teruggebracht naar de oorspronkelijke situatie.


Het is een prachtige tocht door een mooi stuk natuur. Het blijft niet vlak we klimmen wat en gaan dan weer wat naar beneden. En oei waar zijn mijn zussen nu die net nog voor mij liepen? Ik zie nog een stukje hoofd maar verder................


Maar gelukkig ik klim wat omhoog en ja hoor daar zijn ze weer!


En dan komen we bij het Jachthuis. We halen onze stempel op en kijken nog wat rond, maar we blijven niet te lang want we willen op tijd terug zijn om Jeannette op te halen bij de ingang. Vanmiddag komen we hier nog terug. En dan zie ik ineens Jermaine lopen. Vandaag loopt hij ook de 10 km. Even later arriveren ook zijn moeder Marja en zijn vader.
Jannie vertelt ons nog even over de opmerkingen van haar kleinzoons over het beeld wat we zien. Maar de hoge drukspuit kan voorlopig thuis blijven jongens. Ze is aardig schoongemaakt.


We gaan nu over een stuk Berlage wandelpad. Hier worden we getrakteerd op een flesje water. Ik sla het water af, mijn bidons zijn nog gevuld want nu de temperatuur lager is, drink je ook direct minder. 's Middags zouden we hier nog de gids spreken en dan blijkt dat de gids ook in Kamerik woont.


De tocht gaat verder en we komen langs het Otterlose Zand. Dit levert prachtige plaatjes op. Bij elk bankje is het een prachtig gezicht om even over het zand te turen. We nemen er even de tijd voor, maar niet te lang want we zijn bang om te laat bij de ingang te zijn.


Het laatste stukje gaat weer door het bos en dan ineens zijn we alweer terug. De 10 km. zit erop. We hebben een heerlijke tocht achter de rug. We gaan ons afmelden en krijgen naast een mooie medaille nog een beschermerkaart voor de laatste 3 maanden. Leuk we kunnen nog een keer terug om te gaan wandelen. Daarna gaan we eerst naar de ingang want Jeannette zal er wel bijna zijn en dan begint onze zussendag. Leuk we gaan er nog een gezellige middag aan vast plakken en dan vanavond nog met de mannen erbij eten. Met het mooie weer erbij kan het niet fout gaan!


En dan begint de gezellige zussendag!!!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten