Totaal aantal pageviews

woensdag 6 oktober 2021

Virtuele 30vanZandvoort 27 maart 2021

 



Vrijdagavond maak ik mijn tas in orde en dan komt er nog een weersvoorspelling langs op de tv, even denk ik : gaat dit morgen wel door, een virtuele 30vanZandvoort?

Er wordt echt boos weer voorspelt terwijl ik toch heel andere berichten heb gehoord. Even overleg in huis en ik besluit om de tas ingepakt te laten hangen en morgenochtend te kijken hoe het weer er uitziet en hoe de berichten zijn.

Dat valt de volgende morgen best mee en ik stap op tijd (niet zo vroeg als de "echte" 30vanZandvoort) uit mijn bed. Na de laatste voorbereidingen en een heerlijk ontbijt stap ik de deur uit, het is dan kwart voor 8. Als ik naar Zandvoort ga moet ik altijd de eerste trein uit Breukelen hebben, meestal zoiets als kwart over zes. Dus in tijd maakt het behoorlijk uit.

Vandaag wordt het rondje wat ik al een poos niet heb gelopen en ik heb er zin in. Wel saai alleen terwijl dit altijd een tocht is waar we met veel wandelmaatjes  afspreken en met elkaar een dag super veel lol hebben. Zoiets als een bitterballenbox!!! Met al behoorlijk wat wind en een goed humeur ga ik richting Oudewater.



Het is best een poosje geleden dat ik een "georganiseerde tocht" heb gelopen en ik denk terug aan alles wat er dit weekend gepland stond. Ik had zo gehoopt dat we weer met z'n allen naar Zandvoort hadden gekund, vorig jaar ging de 35ste tocht al niet door en dan stond dit weekend ook de Fjoertoer Terschelling nog in de agenda, ook die is geannuleerd, zo super jammer. En zo kom ik in Woerden en loop ik langs de Oude Rijn en daar kom ik een baasje tegen met een hondje wat me aan thuis herinner, want zij zorgt ervoor dat ik de laatste 6 weken minder wandel. Zij moet eerst uitgegroeid zijn voor ze mee kan op een 25 km tocht.



Ik loop door Woerden heen en ga richting het Hoornsche Bos, langs Huis Te Linschoten en volg de "Lange Linschoten" naar Oudewater. Dit is één van mijn favoriete weggetjes. Al snel kom ik een hele grote zwaan tegen, gelukkig heeft deze geen nest. Even verder liggen pa en ma witte eend te broeden. Wel bijzonder deze witte eenden.



Voor ik in Oudewater aan kom, zie ik nog heel veel mooie Kodak momenten. En het weer valt nog steeds ontzettend mee.



En zo komt Oudewater in zicht. Altijd weer een mooi gezicht als je aan komt lopen. 


Ik kies bij deze tocht voor het wandelpad langs de Grote Gracht en kom dan bij de begraafplaats in Oudewater uit. De beelden staan hier al lang, ik weet niet beter maar ze zijn een kiekje waard.


Ik loop door naar de Zuringkade, bij de begraafplaats van Hekendorp is een picknicktafel, daar kan ik even zitten en mijn koffie drinken. Een rustmoment op een plek waar ik tegenwoordig vaker stop. Na de koffie en wat te hebben gegeten ga ik weer verder. Wat een verschil met de 30vanZandvoort zoals die hoort te zijn. Nu alleen en anders met een hele groep.

Via de Zuringkade loop ik naar de Ruige Weide om aan het eind de Papekopperstraatweg op te gaan.

Voor mij is de omgeving best bekend en daarom zijn er niet echt veel foto's gemaakt. Wel heb ik in dit waterrijke gebied nog wat (water)vogels gespot en op de kiek gezet.

De tocht gaat verder over Diemerbroek. Aan het eind van Diemerbroek is een fietspad wat je in Woerden brengt. 

Door Woerden heen maak ik niet veel foto's, maar eenmaal langs de buitenrand van Woerden zie ik toch nog wel weer een echt "polderplaatje". Ook al kom ik niet echt van de boerderij, mijn afkomst uit de boerenfamilie komt van tijd tot tijd boven.

En zo kom ik langs mijn geboortehuis weer terug in het oude vertrouwde Kamerik en heb ik er een mooie wandeldag opzitten. Ook al was het geen Zandvoort, al miste ik mijn wandelmaatjes, geen strand en zee, geen bitterballendoos en noem alles maar op, het waren wel 30 mooie kilometers in 5 uur en 20 minuten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten