Totaal aantal pageviews

vrijdag 4 februari 2022

Rhoonse Grienden Tocht 29 januari 2022

 


Vandaag staat de Griendentocht in Rhoon in de agenda. Er mag weer wat meer georganiseerd worden en dat betekent dat er vandaag bij de start een locatie open is voor een toiletbezoek. Ook kunnen we voor de start ons wandelboekje af laten stempelen. De organisatie mag ook een wagenrust organiseren, er mogen geen bankjes en tafeltjes staan, maar met een rust zijn we al blij, maar ik ben nog niet bij de start locatie.

Er is afgesproken om om 8.30 uur te starten, dat betekent dat ik om 7.30 uur in de auto zit. Het is ongeveer 50 minuten rijden, maar ik wil op tijd zijn en het laatste stukje van de autorit weet ik niet precies, gelukkig heb ik navigatie en dan lukt er veel. Als ik de snelweg afdraai sta ik ineens achter Thea. Dus het wordt Thea volgen, maar Thea rijdt verkeerd, dus ik er achteraan. Dan denk ik het beter te weten, foutje.....na een telefoontje dat ik eraan kom, keer ik en ga ik weer opzoek naar de start locatie, dan loopt er een mevrouw haar hond uit te laten, even vragen en ja hoor, dan staat Piet ineens achter me. Op advies van de mevrouw parkeren wij de auto en lopen we de laatste meters. He, he gearriveerd.

Nadat mijn wandelboekje is afgestempeld gaan we van start. We komen al vrij snel langs Kasteel Rhoon.

Het is weer een gezellige club en volgens sommigen is er voor mij een nieuweling in de groep, Monique. Nou dan moet ik onder het loopje maar even kennis maken met Monique. Zo gezegd, zo gedaan, we kletsen wat en vertel ik natuurlijk over het bijzondere koor in Barneveld, je weet wel, Choir4hope. Oowww zegt Monique, was jij ook in het Concertgebouw? was hij ook in het Dolfinarium? En de dirigent?? Welke stem we zingen, allebei Sopraan en ja ik ben een keer in Alblasserdam wezen zingen en achteraan bij de sopranen gezeten, in de buurt van Adrie, ooww Monique zit ook altijd achteraan.

Een stiekem denken,...als Monique en ik een concert hebben, zijn er dus wandelaars uit de groep die dan zeker in het publiek kunnen zitten!!!

Zo komen we bij de eerste rust aan, een restaurant wat open is....en een schoon, normaal toilet....wat fijn de horeca is open!!!!!


Voor de bediening is het ook nog even wennen, weer open en bij het goede tafeltje het goede bedrag afrekenen, ik betaal dus teveel en complimenten, de medewerkster komt haar excuus maken en het teveel betaalde bedrag krijg ik terug. Na een heerlijke koffie, cappuccino, latte of thee is het tijd om verder te gaan. Iedereen komt weer in de benen en dan gaan we echt de grienden in. Inmiddels is het zonnetje ook tevoorschijn gekomen.


  Ben je benieuwd wat grienden zijn? Er meer over willen weten, klik hier


Ik wist niet, dat dit zo'n mooi gebied is, ik geniet en heb niet veel te vertellen, alleen genieten van het mooie weer en de schitterende omgeving.

Na de grienden lopen we langs de Oude Maas, wil je er meer over weten, klik hier




Als we verder lopen komen we veel bunkers tegen van John en Linda. 


Er is een heel stuk van de route waar we tegen de wind in lopen en dat met windkracht 6 is het wel even bikkelen, maar we ruiken de soep bij de wagenrust, dus hoppa lopen maar.


En ja, het voorjaar komt echt!!! De natuur geeft het aan, daar kan geen virus tegen op!!!


Na de wagenrust is het nog een uurtje stappen en dan zijn we weer bij de finish. Het laatste stuk zegt meer met foto's dan met woorden.


Na een kleine 25 km staan we weer bij het punt waar we begonnen zijn, we hebben genoten sommigen gaan volgende week weer gezamenlijk lopen, ik pas de reisafstand is me te ver.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten