Totaal aantal pageviews

dinsdag 13 september 2016

Women to Women 10-9-2016





Vandaag ga ik een sponsortocht lopen "women to women" georganiseerd door Open Doors.
Omdat ik de 4daagse in Nijmegen al was gesponsord door veel mensen, wilde ik eigenlijk niet weer om geld gaan vragen, daarom besloot ik mijzelf te sponsoren. Om de tocht voor iedereen toegankelijk te maken is de afstand niet zo ver. Ruim 10 km en dat was nog in te korten met 3 km voor diegene die het te lang vinden. Omdat ik de afstand wat kort vond besloot ik vanuit huis naar de start locatie te lopen.
Dat was genieten zo vroeg op de morgen door het "Groene Hart". Wat heb ik veel elders gelopen en weinig genoten van de polder. Er waren al verschillende kodakmomenten voor ik op de startlocatie aankwam.



Sinds enkele jaren hebben wij een prachtig pontje gekregen over de Grecht en als ik over het pontje ga ben ik dicht bij de startlocatie. Omdat ik niet zo vroeg ben, een kwartier later vertrokken dan de bedoeling was, besloot ik nu zeker met het pontje te gaan. Als ik om wil lopen moet ik zeker 3 kwartier extra lopen.



Fijn het pontje lag aan mijn kant, dat scheelt dan hoef je hem niet eerst over te draaien. Ik kon gelijk mezelf naar de overkant draaien. Als ik midden op de Grecht ben zie ik een plezier vaartuig aankomen. Dat wordt even flink doorwerken. Ik ben over en zet weer voet op vaste bodem. Op naar de startlocatie. Daar staat de koffie al klaar met wat lekkers erbij.



Na uitleg over de actie, wij lopen vandaag voor vrouwen in EthiopiĆ«, veel vrouwen zijn daar weduwe en hebben het moeilijk om hun gezin te onderhouden. Wij krijgen een PowerPoint presentatie te zien. Daarna wordt het tijd om in de benen te komen. Het is prachtig wandelweer, het belooft zelfs erg warm te worden en dat voor half september. Er wordt een temperatuur verwacht van rond de 28 graden. Ik heb heerlijk een wandelrokje aangedaan. Nog even de zonnestralen vangen.

De route gaat weer naar het pontje waar ik net over ben geweest. Leuk hoor we zijn met 35 vrouwen, dus dat wordt 2 keer overzetten. Gelukkig staan er aan de overkant ook mensen te wachten dus alle keren doet het pontje dienst.



Via de Grechtkade lopen we naar de Westveense molen. De molenaar denkt dat hij ineens veel bezoekers krijgt. Het is namelijk Monumentendag en de molen is daarom open vandaag. Maar nee, deze dames komen langs en bewonderen de buitenkant maar gaan weer verder. Richting de lunchpauze.


Vanmorgen had ik mijn nieuwe sjaaltje met gel nog in het water gelegd. De gel blijft koud en zo heb je de hele dag een heerlijk gekoeld sjaaltje in je nek. Ik had het sjaaltje gezien bij Ineke tijdens de 4daagse in Ede. En het is zeker een goede aanschaf geweest. Ik heb er de hele dag plezier van.
We komen bij de plek waar de lunch gepland is. We hebben allemaal ons lunchpakketje bij ons en ons drinken. Iedereen kiest ervoor om binnen te zitten. De ruimte is heerlijk koel.
Na een half uur stappen we weer op.
Al redelijk snel komen we op het punt waar je de route in kunt korten. Sommige dames maken hier gebruik van. Ik ga met de rest mee en dan kom ik toch weer op een plek zo dichtbij huis waar ik nog niet eerder ben geweest.

We gaan namelijk dwars door de "lusthof De Haeck" heen. Wat een prachtig gebied is dat. Hier ga ik zeker nog eens heen. Ik loop hier wel vaker dus even de route veranderen en ik neem deze paadjes.
Kijk zelf maar op de volgende foto's.


Ons rondje zit er bijna op. We lopen langs een weg die vandaag de nodige herinneren oproept, terug naar de startlocatie. Daar bedanken wij de organisatie en ik neem het pontje richting huis. Rond 3 uur ben ik weer thuis en de gps geeft aan dat ik 20 km. heb gelopen. Mooie tocht voor vandaag, ik heb weer genoten!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten