Totaal aantal pageviews

zaterdag 31 december 2016

Op de koffie in Linschoten 31 december 2016




Al dagen kriebelde het! Die wandelschoenen op de plank, ik had zo'n zin in een tochtje! Gisteren besloot ik dan ook om vanmorgen nog maar eens richting Linschoten te gaan om daar een bakkie te gaan doen. Het is een rondje van 20 km. dus dat lukt best op een morgen.
Gisterenavond vast mijn nieuwe rugzak opgezocht (kon ik die ook gelijk even uitproberen) en vast het een en ander in de tas gedaan.

Om 8.30 uur vertrok ik richting Linschoten. Het was mistig en omdat het niet vroor was het vochtig. Het eerste stuk naar Woerden had ik tegenwind. Lekker als ik straks terug kom windje mee!! Het was best nog stil op dit tijdstip, een deel van het dorp deed het vanmorgen dus rustig aan.
Door de zwaan die langs de kant stond werd ik op zijn eigen manier gedag gezegd, ik vond het niet echt zo vriendelijk klinken dat geblaas.


De zwaan koos het water en ik ging weer verder. Op Geestdorp viel het mij op hoeveel auto's daar reden. Is het toch een route voor sluipverkeer en dat in het weekend. Het was nog steeds vrij rustig. De jongeren waren nog niet wakker of hadden het vuurwerk nog niet opgehaald.
Aan het eind van Geestdorp valt mijn oog op een boom met mooie knoppen. Hé toch ook best weer leuk als het voorjaar wordt!


Na een poosje kom ik op Veldwijk aan. Vanaf nu loop je bijna langs de plassen. Maar van de plas is nu weinig te zien of wat je ziet is grijs. De mist hangt er boven en dan is er weinig uitzicht.
Ik maak van de gelegenheid gebruik om even mijn veters te inspecteren.
Een stukje verderop ga ik het onverharde pad op langs de plas. Het valt me nog mee met de bagger en het glibberige pad. Verder op is er een klein stukje wat wel even goed oppassen is.
Dan besluit ik om het pad door de plassen heen maar te laten voor wat het is, vandaag loop ik om de plas heen richting Cattenbroek.


Dan gaat het richting het viaduct de A12 over. Het is nog behoorlijk mistig. Ook de auto's op de A12 rijden de mist niet helemaal weg. Dan valt mijn oog op een schattig stel wat graag op de foto wil, dus een Kodakmoment.



De tocht gaat verder en nu de wereld zo klein is en je alleen loopt heb je veel tijd om te denken aan de dingen die geweest zijn en die gaan komen. Uuuuhhhh, dit is dus het vervelende van oudejaarsdag en nu ga ik het toch doen? Ik bedenk dat nu al snel de Marathon van Egmond gaat komen en als ik ver voor mij iemand ziet lopen moet ik terug denken aan de tocht met Frits en Kees. Een punt om je op te richten, die gaan we inhalen!!! Het duurt wel even maar uiteindelijk heb ik haar toch ingehaald, net op het moment dat we Linschoten inlopen. Nog een paar straatjes en klokslag half 11 stap ik het Wapen van Linschoten binnen voor een heerlijke kop koffie en mijn meegebrachte sneetjes kerststol.
Ik maak nog even een foto van mijn rugzak die opgetuigd is met kerstverlichting.


Nog even een sanitaire stop en na een kwartier ga ik weer verder. Het gaat nu richting huis. Ondertussen is de weg best erg bekend en vallen mij bijna geen nieuwe of bijzondere dingen meer op. Behalve dan dat de brug waar wij vaak overgaan dus een naam heeft en dan kom ik langs een boom die wel een rare bult heeft. Ook zie je nog af en toe wat ijs liggen, rijp wat gisteren op de boomtakken heeft gezeten en er in de loop van de dag afgevallen is.


Dan moet ik toch even Woerden door om aan de andere kant te komen. Want ik wil via 's Gravensloot terug naar Kamerik. Inmiddels zijn de jongeren ook wakker en is het vuurwerk opgehaald want de knallen vliegen om je oren. Net voor ik 's Gravensloot op loop zie ik nog een leuk beeld bij een sporthal staan, hier maak ik nog even een foto van en dan hoppa het laatste stuk.



Op de kruising waar ik vanmorgen Geestdorp inging maak ik nu nog even een foto! Want volgens dit bord ga ik aan de laatste 2 wandelkilometers van dit jaar beginnen.
Ook zijn de merels druk in de struiken naast het fietspad. Ze doen zich te goed aan de besjes die daar hangen. De laatste foto's van vandaag.


De kerkklok op dorp slaat half 1 en dan ben ik weer thuis.

Nog even wat statistische gegevens van vandaag:
Afstand: 20,1 km
Verstreken tijd: 3.55.59
Bewogen tijd: 3.33.28
Gem. bewogen: 5,7 km/h

Totaal aantal kilometers in 2016:  1046,8








1 opmerking:

  1. Zelfs zo is een verhaal weer vastgelegd voor het nageslacht. Blijf je best doen, dan wordt 2017 een fantastisch wandeljaar. Heel gezond en goed 2017 is mijn blijvende wens voor een bijzonder mens.

    BeantwoordenVerwijderen