Totaal aantal pageviews

zondag 29 maart 2020

Bodegraven - Kamerik 18 maart 2020







Vandaag ga ik naar Bodegraven. Daar liggen de zooltjes voor Cees en mij klaar. Ook voor Silvia liggen er zooltjes klaar. Maar omdat de scholen sinds zondag gesloten zijn door het Corona virus, kan Silvia maar een deel mee. We hebben afgesproken dat Silvia met de auto naar mij toe komt, dan gaan we lopen naar het station in Woerden om met de trein naar Bodegraven te gaan. Dan lopen we aar de schoenenwinkel en na het ophalen van de zooltjes ga ik lopen naar huis en Silvia met de trein terug naar Woerden en dan lopen naar haar auto.
Vandaag hebben we een echte wandelcoach bij ons, die de vaart er goed in heeft en de wind er onder.
Er is geen ruimte op te kletsen.


Op dit moment kunnen we nog met de trein reizen, alleen is alle horeca gesloten, dus dat gaat wel problemen geven voor een sanitaire stop. Warm water en een beker en oploskoffie zitten in mijn rugzak.
De zooltjes kunnen eigenlijk niet mee in mijn rugzak, dus die zal Silvia mee nemen.

Gelukkig wordt er een uitzondering voor me gemaakt en kan ik voor ik ga lopen nog naar het toilet.
Dan ga ik richting de Meije, ik heb gisteren even zitten kijken waar en hoe ik dan moet lopen om in de Meije te komen.
En dan kom ik toch echt iets leuks tegen.


Er zijn best wat beperkingen/regels door de overheid gegeven en er wordt gevraagd zoveel mogelijk thuis te werken. Dat valt gelijk op. Bij alle woningen in de Meije zie je eigenlijk de auto's thuis staan. Ook kom ik veel wielrenners tegen.
En dan kom ik een hele leuke minibieb tegen!!


En weet je gevels van de minibieb zijn nagemaakt van het echte pand wat er staat, Het pand wat er staat is een schoolgebouw geweest.

En komt Pietje Potlood in beeld. Het stuk van de Meije wat nu gaat komen is veel bekender voor mij. Hier loop ik veel vaker.


Ik loop verder en ga op zoek naar een bankje waar ik een beetje luw kan zitten want het gaat tijd worden voor een kopje koffie en mijn boterhammen. Die vind ik net voor de Oude Meije in loop. Ik geniet van de rust en mijn boterhammen. Daarna ga ik verder richting de pont om de Grecht over te steken.
De pont is een goede cardio training! Want de pont ligt aan de andere kant. En je moet hier het draaiwiel indrukken en dan draaien. Van een andere keer weet ik dat dit best pittig klusje is.
En dan merk ik de volgende dag! Spierpijn!!


Het laatste stuk is aangebroken. Nog even een ik ben weer thuis. Dan valt mijn oog op een knotwilg die wel heel scheef staat.
Toch maar even een kiekje maken.


Toch heerlijk 24 km gelopen en het nuttige met het aangename samengevoegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten