Totaal aantal pageviews

dinsdag 31 maart 2020

Rondje Haarzuilens 28 maart 2020






Vandaag ga ik weer op pad voor een eigen route. Gelukkig dat ik eigenlijk best in een omgeving woon waar ik heel veel kanten op kan. Eigenlijk heb ik de laatste tijd steeds weer een nieuw pad of route bedacht. Omdat ik redelijk vroeg wegga kies ik eerst voor een smal pad. Dan is het er vast nog niet druk.
Ik ga de Hollandse Kade op richting Kockengen. Eerst zie ik een weiland vol zwanen!! En dan als ik verder op ben is er een boer in het weiland bezig en zoeken de hazen een veilig heen komen. Wat kunnen hazen super snel rennen. Ik verbaas mij er over. En als ze rechtop gaan staan om de omgeving te zien, zijn het echt grote dieren! Jammer dat ik van de hazen geen foto heb kunnen maken.


Ik ga via Laag-Nieuwkoop door het Parkbos Haarzuilens. Ik ben hier een poos geleden met mijn zwager voor het eerst doorheen gelopen en wil het nog eens lopen. Misschien een pad wat ik weleens als standaard route op kan pakken.


En zo kom ik bij het kasteel Haarzuilens uit. Nog geen maand geleden vierden wij hier ons 40-jarig huwelijk en nu zit alles dicht. Waar je anders een kop koffie zou gaan drinken, zitten nu de deuren dicht.


Ik ga nu richting de Breudijk. Langs de landwinkel die nu het terras gesloten heeft. Echt wel een saaie boel, dus voorlopig maar mijn rugzak mee met warm water en een beker om zo toch nog koffie te kunnen drinken. Mijn wandelmaatje van vandaag moet er om lachen maar ik vind het fijn om geen weggooibeker te hebben.
In het Vijverbos gaan we even op een bankje zitten voor een korte stop. We lopen het Vijverbos langs de andere kant dan wat ik meestal doe en zo komen we op de Tiendweg.


En zo kom ik via de Tiendweg Harmelen binnen. Langs de buitenkant naar de dorpskern om dan via de Uitweg naar de Hollandse Kade te gaan, dat is de bedoeling en dat lukt ook.


Als je de Hollandse Kade uit loopt is het nog maar een stukje en je bent bij de plas  in Woerden. Daar gaan we langs om dan via Cattenbroek weer naar de Oude Rijn te gaan. Het is op Cattenbroek een stuk drukker. Inmiddels is het ook al rond het middaguur en dan zijn er gewoon veel meer mensen die naar buiten gaan.


Over het Jaagpad gaan we naar de Oudelandseweg. Ik kom nog een leuke flat tegen voor beestjes. Als we langs het Jaagpad lopen zien we een bankje waar we onze laatste boterhammen op eten. Het gaat nog wel een klein uurtje duren voor we weer in Kamerik zijn.
Als we terug zijn in Kamerik hebben we er tocht 24,5 km opzitten. Die kunnen weer bijgeschreven worden en het was een prachtige wandeldag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten