Totaal aantal pageviews

zondag 29 maart 2020

Kortjak 21 maart 2020





Vandaag is het prachtig weer. Omdat er vanmorgen eerst een uitvaart is in de familie, die wij gelukkig via de livestream kunnen volgen ga ik pas vanmiddag op stap.
Ik besluit om na lunch erop uit te gaan, maar ook de route zo te kiezen dat ik wel naar huis kan als er een sanitaire stop nodig is.



Hoewel het steeds duidelijker wordt dat we afstand moeten houden om de verspreiding van het Corona virus tegen te gaan, kies ik toch voor het Jaagpad in plaats van Breeveld. Er zijn namelijk veel fietsers. Ook hier vind ik leuke plaatjes om vast te leggen.



Dit is echt een tocht om even stil te staan bij het monument van de treinramp. Als ik er langs kom moet ik altijd even stilstaan. Voor diegene die nog niet zo lang mee leest hier nog even de Wikipedia pagina: klik hier


Ik loop door de Breudijk en dan weet ik altijd een paadje om in het Vijverbos te komen en dat doe ik ook. Genieten van het moois van het voorjaar en even alles om mij heen loslaten.


Na het bos ga ik verder en dan kom ik bij mijn vaste pleisterplaats op deze route de landwinkel, maar zoals verwacht de winkel is oen maar toilet en koffiepunt is dicht. Geeft niet ik loop verder en dan ie ik lammetjes!!!


Dan kom ik langs een bankje waar ik graag even zou gaan zitten, maar er zit al iemand, uuhhh dan maar doorlopen. Ik weet nog een bankje...als ik doorloop zie ik al iemand zitten, maar tegen de tijd dat ik er ben, is het bankje weer leeg. Lekker even zitten en mijn banaantje eten.
Ik ga langs de rietvelden in Kockengen en maak onder het loopje wat foto's.


Ik loop door Kockengen en ga weer richting de Hollandse Kade. Deze tocht pak ik gelijk aan om eens even op tempo te lopen. Alleen heb ik wat problemen met 1 voet. De veter zit denk ik een beetje strak. De volgende keer losser strikken.
In het laatste stuk kom ik nog lammetjes tegen en als ik langs de kinderboerderij kom zie ik dat het nest met ooievaars weer bewoond is door een echtpaar.


Als ik thuiskom blijk ik toch lekker 22,69 km te hebben gelopen en de tijd is ook niet slecht, 3 uur en 41 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten