Totaal aantal pageviews

donderdag 18 juni 2020

Kikkerloop 17 juni 2020



Vorige week kwam ik een berichtje tegen dat de Kikkerloop ook vanuit je eigen huis gelopen wordt. Mooi, dus ik kan weer een tocht lopen, alleen op zaterdag 20 juni sta ik al voor een andere tocht ingeschreven. Even contact gezocht met de organisatie en het is geen probleem om de tocht op een ander moment te lopen.
Dus...………… vanmorgen liep de wekker om 06.15 uur af, nog even rustig wakker worden en dan het bedje uit.
Voor ik start heb ik nog net even tijd om naar de kaasboer te gaan en dan ga ik van start om 08.30 uur.

Vandaag wil ik graag een rondje Zegveld doen en wat vinden we in Zegveld?? Ooievaars!!!
De route heb ik gisteren nog even nagekeken op afstand meten en ik ga op stap, het is heerlijk weer en volgens buienrader blijft het droog.


Ik heb gepland om het pontje te nemen over de Grecht, dat is iets korter heb ik het idee dan door "De Haeck" te gaan.
Het is heerlijk weer en ik loop voor de wind.
Het pontje gaat wel even een spierballen training worden, want met een beetje pech moet je eerst het pontje halen en dan moet ik nog oversteken met het pontje.
En ja hoor het pontje ligt aan de overkant.


Als ik na mijn oversteek richting de Oude Meije loop zie ik de eerste kikker-eter al staan en hij wil nog wel even voor mij poseren.


Het valt mij op dat er ook vandaag weer aardig wat wielrenners op de weg zijn. Ook vandaag is het weer heerlijk wandelweer. Ik loop te genieten, hoewel... ik zoek kikkers maar zodra ik stil ga staan om in ieder geval hun herrie op te nemen wordt het helemaal stil
En dan wordt ik door Pietje of door de kerktoren gedold. Want die 2 draaien om elkaar heen.


Ik besluit door te lopen tot De Halve Maan dat is ongeveer op de helft en daar kan ik lekker op het terras zitten. Ik vul hier ook gelijk mijn bidon want ik heb geleerd van de vorige keer.
Na een heerlijke koffie ga ik verder. De waterplanten beginnen al lekker te groeien en allerlei mooie bloemen te vertonen, maar kikkers????… nergens te zien.


En zo kom ik toch steeds dichter bij de plaats die veel ooievaarsnesten heeft, dus of ik nog kikkers kan vinden?
Maar voor ik in het dorp aankom, kom ik eerst langs een monument waar een vliegtuig is neergehaald in de WOII. Dit moet toch ook even op de foto.


En dan zit er ook nog een zwaan te broeden! De gemeente heeft er hekken omheen gezet niet overbodig denk ik. Er loopt een bewoonster en die beaamt mijn gedachte over de felheid van de zwanen.


De kikkers die altijd hun stem laten horen in het "Groene Hart" hebben waarschijnlijk geen levenskansen in dit dorp. Ja, en dan heb je ook nog zoiets als de "bullebak" die in elke sloot huist. Iedereen is hier in zijn jeugd voor gewaarschuwd door je ouders. Hoe ziet dat beest eruit? Dat weet eigenlijk niemand, tot ik een paar jaar geleden een tekening van hem tegenkwam.


Al denkend aan de bewoners van de watergangen loop ik het dorp Zegveld weer uit en kom ik bij het volgende pontje, helaas dit pontje is nog steeds uit de vaart genomen i.v.m. Corona. Een beetje overdreven vind ik het, want buiten is er eigenlijk geen gevaar voor besmetting. Het levert mij een paar kilometer extra op om te lopen.
Ik kom op dit stuk nog 2 ooievaars tegen die ik je niet wil onthouden.


Het was een fantastische kikkerloop, zonder kikkers, maar met genoeg andere dieren die onze polder rijk zijn.
Tot slot kom ik nog langs een weiland met heel veel grazende en herkauwende dames. Dit vind ik altijd een heel speciaal gezicht.



Mijn wandelkilometers zijn te sponsoren voor een heel goed doel, kijk eens op:
https://www.geef.nl/nl/actie/sponsor-mijn-wandelkilometers



Geen opmerkingen:

Een reactie posten