Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 januari 2020

Winterserie WSV Wandelvreugd 11 januari 2020



Na veel regen van de afgelopen week, belooft het vandaag mooi weer te worden. Het is al genieten als ik onderweg ben naar Wijk en Aalburg. Zo'n mooie rode lucht kleurt er als de zon langzaam opkomt. Mijn gedachte gaan door de rode gloed even naar Australië waar zoveel bosbranden zijn. Ik heb vandaag met Anja afgesproken en Anja heeft ook met Margaret afgesproken, dus helemaal gezellig. Ik ken Margaret niet, als wij elkaar tegenkomen op locatie weten we niet dat we 25 km met elkaar gaan stappen.
De start/rust/finish locatie ligt aan de dijk en daar is geen parkeergelegenheid. Onder in het dorp heeft de bakker geen zin in auto's voor zijn deur, dus daar hangen briefjes dat je weggesleept wordt. Nou dan nog maar een paar stappen meer lopen en de auto iets verder terug neerzetten.
Ik heb bij deze club nog niet eerder gelopen dus ben benieuwd!


Precies om 09.00 uur gaan we van start.
Vanaf de start locatie gaan we langs de Maas richting Veen. We hebben al snel de klets, daar is voor ons niet veel voor nodig. Ik heb de afgelopen week mijn schoenen laten verzolen en de zolen blijven dus niet lang schoon, hier heeft dus vee of zo gelopen.




De polders zijn hier niet veel anders dan bij mij in het Groene Hart. Dan komt de splitsing van de 15/20 en de 25 km. Wij maken met de 25 km een extra lusje en komen langs het vliegveld van Veen.


Dan komen we ook nog olifanten tegen.


Na het extra rondje door de polder komen we weer in Wijk en Aalburg aan. We komen langs een school voor voortgezet onderwijs en daar is het open dag vandaag. Een drukte! Binnenkort zal dit ook wel op de school zijn waar ik werk. Dan herken ik ook de weg waar ik vanmorgen heb gereden en ja hoor, daar staat de auto geduldig te wachten. Wij gaan na een kleine 15 km eerst naar de rust toe.

De rust is in het proeflokaal den Dijk waar we ook gestart zijn. Daar bestellen we iets te drinken en eten onze boterhammen op. De rijdende EHBO komt ook aan de tafel zitten en ik maak een grap over de auto die we tijdens de tocht zagen rijden.
Het wordt het tijd om op te breken voor het 2de gedeelte van de tocht. We gaan weer langs de kerk waar de auto staat en we hebben op de rust al gehoord dat we nu richting Genderen gaan.


En dan zie ik ineens dat ik op bekend terrein kom. Maar dan zie ik ook ineens lentebode's! Vanmorgen zag ik de narcissen al en nu zie ik lammetjes buiten lopen! En dat begin januari!


Het is vandaag een echte poldertocht, maar wel schitterend weer. Als ik 's middags weer thuis kom, blijkt het daar helemaal niet zonnig te zijn geweest.


Via een voor mij bekende rotonde lopen we Wijk en Aalburg weer binnen. De 25 km zitten er bijna op. We melden ons af, drinken nog een kop koffie en dan wordt het tijd om op te stappen. Het is voor mij nog een uurtje rijden, ik bel even naar huis dat ik ga rijden. Het was een heerlijke wandeldag en goed geregeld door de wandelvereniging Wandelvreugd.
Een echte poldertocht! Bij regen zal deze tocht minder zijn.


1 opmerking:

  1. Het was een wandeling in een mooie omgeving en ik was in een gezellig gezelschap. 👍

    BeantwoordenVerwijderen