Totaal aantal pageviews

woensdag 14 februari 2024

46e Winterserie CWSV Prinses Marijke 3 februari 2024

 


Het is weer de eerste zaterdag van de maand, in wintertijd, dus........de winterserie in Geldermalsen.


En wat betreft de route en navigatie, 3 maal is scheepsrecht. Ik ben keurig op tijd, geen ommetje gereden.....en de 40 km lopers zijn net van start. 

De 25 km lopers moeten nog even wachten. Dat komt mooi uit, ik schrijf me in en zoek dan de wandelaars uit de appgroep op. Helaas Willem is niet fit en heeft afgezegd. Met Thea, Annette, Edwin en Jan (gastloper) gaan we van start.


We gaan eerst via het station Geldermalsen. Een mooi station trouwens,  jammer dat het door modernisering niet meer zo goed uitkomt. Vandaag is er voor de richting Tricht gekozen.

We komen langs het dorpshuis in Tricht, maar daar mogen we pas als 2de rust naar binnen, dus we gaan door. Op zoek naar de eerste rust. Zelfs de bekenden uit de streek hebben even een twijfelmoment. Maar daar is de vlag!! 8,5 km zitten erop.

Ik vind het echt onprettig om in een stal tussen de koeien te moeten zitten. Ik vind het echt niet fijn, dat had ik vroeger thuis al. Bij de boerin is 1 toilet binnen, ik sta in de rij maar het duurt echt lang. Daarom ga ik uit de rij, in de hoop dat er straks een boom komt. We gaan verder en die boom komt gelukkig ook.

En weet je wat er nog meer komt? De zoveelste trein. Een spoorwegovergang is er bij ons bijna niet meer, maar hier wel en dat betekent dat eerste lopers over kunnen en wij er het nakijken aan hebben.

Er wordt door sommige wandelaars wel eens gezegd dat er in de groep chinezen meelopen, als je de foto's ziet, wat denk je?

We zijn duidelijk in een agrarisch gebied en dat laten de bewoners ook zien, zelfs hun brievenbus is in stijl. 

Natuurlijk ontbreekt vandaag ook een graspad niet. Super met die overstapjes. Alleen dan kom je aan het eind van de grasdijk en daar staat het hek gewoon open.


Voor ik het weet lopen we alweer Tricht binnen en gaan we bij het dorpshuis naar binnen voor een rustmoment. Elmy en Ingrid komen net naar buiten, hun rustmoment zat erop, leuk om ze even te zien. 


Ook in dit deel van het land is te zien dat er ondertussen heel veel regen is gevallen. Gelukkig hoef ik straks deze schoenen niet aan als ik auto rij.


Het laatste stuk gaat door/langs Geldermalsen. We gaan langs de jachthaven,  heel mooi zit dit er zelfs in de winter uit. Nog een keer een trapje op en bijna werd me dat fataal door een opmerking in de groep. En dan komen we bij een heel bekende rotonde en een pand wat voor mij een baken is in de route die ik moet rijden naar de start/finish.


De tocht zit erop, we hebben heerlijk gelopen. Nog even wat drinken en we stappen op om naar huis te gaan. Tot de volgende week!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten