Totaal aantal pageviews

woensdag 30 mei 2018

Rondje Linschoten 30 mei 2018





Vandaag ga ik een eigen rondje lopen. Eerst was ik van plan om te gaan SOPPEN, maar om daarvoor 2 uur auto te rijden en dan 25 km te lopen, ik had er met het warme weer niet zoveel zin in. En de laatste tijd ben ik vaak elders lopen, dat de eigen omgeving ook wel weer trekt. Silvia heeft in het verleden wel aangegeven als ik op een doordeweekse dag ga lopen dat zij wel interesse heeft om mee te gaan. Dus dat was snel afgesproken en om 08.15 uur was Silvia bij mij en konden wij vertrekken.

Via de Beukenlaan lopen we richting de Ir. Enschedeweg. Maar dan valt mijn ook op vader Zwaan en even later zien we ook Moeder Zwaan met de kinders in het water. Er wordt door het echtpaar Zwaan niet heel erg lelijk gedaan, dus maak ik een paar foto's.



We steken over en gaan via het Houtdijkerpad naar Geestdorp. Dan gaan we de brug over en via het Jaagpad aan de Breeveld kant van de Oude Rijn richting Woerden. Via de Steinhagenseweg komen we op Veldwijk. Halverwege Veldwijk heb je de mogelijkheid om via een onverhard pad langs de naturplas te lopen en zo bij de andere plassen ( zandgaten) te komen. Als we op Veldwijk lopen zie ik ineens een zwarte zwaan. Hé dat is leuk die heb ik hier ooit als echtpaar met jongen gezien en daarna heel lang niet meer.
Iets van witte zwanen, zwarte zwanen??? Zit ik zo te denken nu ik het achter elkaar plak.


Na de zwanen, lopen we het onverharde pad op en wordt het tijd om plaatjes te maken van de ganzen. Normaal zijn de ganzen erg druk en maken ze behoorlijk wat herrie, maar nu zijn ze heel stil, je denkt wat gek, maar ze proberen ongezien te blijven en ze hebben de jongen dicht bij zich. 




Vandaag laten we het pad tussen de plassen even voor wat het is en gaan we buiten de plassen om. We komen wel bij de zwemplas voor honden maar dan gaat het richting het viaduct over de A12 heen bij Cattenbroek. We nemen hier een stukje Cattenbroek om zo via het Weidepad Linschoten in te lopen. Als we in Linschoten lopen zie ik de auto van onze jongste dochter staan. Zij is aan het werk, ik bel haar nog even maar ze neemt niet op. Wij lopen verder naar het Wapen van Linschoten. Daar gaan we heerlijk op het terras zitten en genieten van een kop koffie.


Dan gaat mijn telefoon en gaan we even terug om bij mijn dochter op het werk te kijken. Daarna nemen we de kortste route naar huis. Want we willen uiterlijk om 12.30 uur weer bij mijn huis zijn.

We gaan weer onder de A12 door bij de afrit van Woerden en dan via de Polanerzandweg langs de Zwerfkei richting het station in Woerden. 
Eenmaal op het fietspad langs de Oudelandseweg, geef ik aan dat ik nog eventjes een hellingproef wil testen en we gaan nog even het bos in. Dat stelt niet veel voor maar leuk even van het fietspad af. We komen nog langs het gemaal "Teylingen" en daar heb ik vorig jaar met Silvia nog onverwachts aan een barbecue gezeten. De mannen zijn er weer, dus vragen we even wanneer de barbecue is, dan komen we weer langs. Er blijkt geen barbecue te zijn dit jaar, grapje!!!!!

We lopen het dorp in en omdat wij sinds kort ook een bibliotheek langs de weg hebben, maak ik daar even een foto van. 


En dan staan we na 10 minuten weer bij mij in de achtertuin. Maar omdat er in mijn achtertuin weinig schaduw is op dat moment gaan we even binnen zitten en drinken we nog wat. Dan wordt het tijd voor Silvia om naar huis te gaan. We hebben de volgende tocht al afgesproken die we samen gaan lopen, de Kippenloop in Katwijk!




1 opmerking:

  1. Heerlijke tocht, en gelukkig 's morgens, want 's middags was het weer minder aangenaam. En de volgende gezamenlijke tocht is dan weer bij mij in de omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen