Totaal aantal pageviews

dinsdag 5 juni 2018

14de Schuiteman Accountants Wandelfestijn 2 juni 2018





De 14de Schuiteman Accountants Wandelfestijn staat vandaag gepland. Ik heb er al weken naar uitgekeken. Het gaat mijn 2de 40 km. dit jaar worden. Dit zijn altijd lange dagen, zo ook vandaag. Om 05.30 uur rinkelt de wekker en ik vraag mij even af wat dat geluid toch is. Maar dan ben ik wakker en het is even lastig, maar niet nadenken en je bed uit. Alles ligt klaar, dat is fijn.
Ik probeer altijd om max. een half uur nodig te hebben voor ik vertrek. En het is vandaag net iets meer, maar ik weet ook dat ik geen uur aan het rijden ben.
Ik heb om 07.00 uur afgesproken met Michel. André laat verstek gaan. Hij heeft vandaag zijn tijd nodig voor de laatste acties voor hij aan zijn uitdaging van de 1000 km. gaat beginnen.
Het is niet zulk mooi weer als de afgelopen dagen, maar gelukkig wel droog ook al is de luchtvochtigheid hoog.

Deze wandeltocht start in een kerk, bij mij bekend door de vele koorrepetities die ik daar gehad heb. Ik vind het nog weleens jammer dat een 2de koorreis naar Israël er voor mij niet meer inzit, maar ik heb gelukkig een heel fijn ander koor gevonden, waar ik vorige week zelfs mee gewandeld heb voor het goede doel van dit jaar, ook heel bijzonder!!

Vandaag worden er ook goede doelen gesponserd, ik kijk even op de site van de wandelorganisatie van vandaag en als je geïnteresseerd bent, klik hier en klik hier en in Zeist en kinderdagcentrum, klik hier en klik hier en klik hier
En dan krijgen wij als wandelaars ook nog een typisch streekgerichte attentie mee naar huis, want we zijn tenslotte in de gemeente Barneveld en dat zijn ??????????????

Genoeg voor informatie denk ik. Ondertussen ben ik gearriveerd in Voorthuizen en daar zit een slaperige Michel te wachten. Hij heeft zich net aangemeld en probeert wakker te worden met een beker koffie. Ik ga mij aanmelden, Michel haalt voor mij ook koffie en ik maak nog even een sanitaire stop. Het blijkt dat Michel een kort nachtje achter de rug heeft,  dus een 2de beker koffie is nodig.
Dan is het 07.30 uur en tijd om te starten. De routes worden uitgedeeld en we mogen starten.


Sinds vorig jaar is er nieuwe route-coördinator in de persoon van Roelof Kruijer en dat hebben we vorig jaar al gemerkt, toen gingen we bij Vink de afvalberg op, nu gaan we richting Nijkerk en Putten stond er op de site. 

Dat dit een tocht is die zeker niet helemaal over asfalt gaat, dat weten we. Maar dat het bospaden zijn die door asfalt met elkaar verbonden worden (de samenvatting van de route door Michel)  daar hadden we niet helemaal op gerekend. En natuurlijk best mooi hoor en er is helemaal niets mis mee, maar zo kort voor de Nijmeegse 4daagse, ben ik bang voor mijn enkels en dat ga je in het tempo merken. We merken op dat deze tocht zeker niet voor André geschreven is en misschien maar goed dat hij vandaag andere prioriteiten heeft. Michel zoekt even contact met André om te vragen hoe het gaat. Volgens het berichtje wat we terug krijgen zit het niet helemaal mee bij André, gelukkig heeft hij wel aanspraak!



Op 9 km. komen we bij de eerste rust. Eerst overwegen we nog even om door te lopen, maar dan bedenken we dat we rustig aan moeten doen, het zijn vandaag wel 40 kilometers. Dus RUST! We gaan voor een bak koffie en ik eet mijn banaan ook gelijk op want die zit vandaag in een minder goede plek in mijn tas. Dan zitten we tegenover een dame en die wandelt om te rusten!! Waar en van wie hebben we dit vaker gehoord?? Trainen op rusten!! 
Je merkt het al, gelijk een gezellige boel en zijn ook heren die blij zijn dat ze kunnen wandelen en dat de Takkenvrouwen thuis blijven!! Tja waar gaat het gesprek nog over, zou je denken. Nou ik kan je gerust stellen hoor de dames hebben een achternaam Tak, dus dat stelt gerust.



Als de koffie op is gaan we verder, op naar de volgende rust!!

Ja en dan komen we wel wat vreemde plaatsen tegen hoor. Eerst Huinen?? En dan komen we langs een tuinhek en daar ontdek ik ineens een gluurder! Zie je hem ook?? Zo onopvallend!!
En dan een mooi stukje straatwerk met aan het eind een prachtige boerderij. Die klinkers lopen heerlijk!



Die klinkers zijn van korte duur, want we gaan in ganzenpas over een pad tussen de varens door. En dat niet alleen er staan ook nog paaltjes als afrastering waar je je door heen moet wringen. Gelukkig ben ik wat dunner als vorig jaar, maar zelfs met mijn heuptas om had ik een uitdaging!!!



En dan komen we een wandelaar tegen, nou ja tegen! Wij halen hem in en hij haalt ons in en wij halen hem in en dat gaat zo door tot de rust bij 20 km. Niets bijzonders toch zou je zeggen, nou??
Ik mis het filmpje van Michel, maar lol hadden we wel.
Eerst haalde wij de man gewoon in, kan gebeuren toch? Toen haalde hij ons weer in en als verklaring kregen wij dat hij een beetje snelle muziek op had staan en dan vanzelf op dat tempo ging lopen, aannemelijk toch?
Dan zien we de man weer lopen en gaan we in de achtervolging, maar wat dan? De man gaat toch rare bewegingen maken, ochtendgymnastiek kan toch?
Michel bood aan te filmen, maar de privacy wet hé?
Maar goed, wij halen de man weer in en ik vraag even naar zijn muziek, is de snelle mars over? Enne, die muziek net met die bewegingen? 
Tja je moet toch ergens een verhaal van maken als je 40 km loopt over klompenpaden en bospaden. 
Maar dan is daar de rust! En daar hebben we zin in soep!!
Ooowww, soep zullen sommige onder jullie denken, wat zal er nu weer zijn. Klopt ik heb vaak wat met soep op een rust!
En ja, de soep is niet op, nee er zijn nog blikken maar...………. de soep is koud en wordt tergend langzaam warm. Ik sta er een soort tanden te knarsen, ik ben niet ongeduldig hoor. 
Maar dan hebben we lekker gevulde tomatensoep en zo warm dat je niet hoeft te blazen, dat scheelt.


Na de rust stappen we weer op, we gaan een extra lus maken, de wandelaars van de 25 km gaan alweer richting finish.
En wat voor namen kom je tegen? Wel eens van Driedorp gehoord? Nou ik niet, dus voor de zekerheid een foto gemaakt. En dan komen we nog een heel simpel gedenkmonumentje tegen. 
Het volgende onderwerp wat we aansnijden is de training van vorig jaar van Michel. Ik wist niet dat hij er een heel boek over had gelezen. Maar het boek is uit vertelde hij en het kon in de bibliotheek neergezet worden. De volgende geïnteresseerde kan het daar lenen. Hoe de titel van het boek is?
Volgens mij "trainen op onverharde paden/bospaden en het lopen van de Apeldoornse 4 daagse".
Ik heb even een foto gemaakt van de bibliotheek.


Na de lus komen we voor de 2de keer op dezelfde rust. En ja hoor...………….. ik hoef geen soep, maar de soep is ook op! 
Ik neem heerlijk een bekertje fris en een flesje fris. De schoenen gaan uit en de voetjes op de stoel. Rust!! Ik pak mijn boterhammen erbij en we zitten heerlijk buiten. 
Op deze rust wordt ik nog aangesproken door Bert. Hij is ook aan de wandel en heeft voor de komende dagen een strakke planning van wandeltochten.


Als we bij de rust vertrekken moeten we een klein stukje dezelfde route lopen als na de eerste keer. Dan komen we bij de splitsing en mogen wij het bospad weer op. 
Dan gaan we nog een stuk over privé terrein en dan houdt ook de bestrating op!!
Omdat de gespreksstof wat minder wordt, zet Michel de muziek aan. Fijn want met het boxje wat Michel heeft, kunnen we allebei luisteren en door de muziek loop je wat gemakkelijker en het tempo hou je ook beter vast. 
Maar tjonge wat komen we veel natte stukken bospad tegen. Soms lopen we echt te SOPpen!!!

Het is wel een mooie natuurtocht, de opmerking van Michel wordt denk ik nu wel duidelijk, veel bospaden die door asfalt worden verbonden.


Begrijpelijk hoe Michel reageert als hij dan eindelijk asfalt tegen komt. Het laatste stuk gaat door Voorthuizen heen en dan hebben we de 41 km erop zitten.
Wij melden ons af, laten het kilometerboekje afstempelen en ontvangen een leuke attentie.

Dan gaan we nog even buiten zitten en drinken nog wat, tot het tijd wordt om op te stappen.
Het was een warme wandeldag, niet veel zon maar wel een hoge luchtvochtigheid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten