Totaal aantal pageviews

maandag 10 juni 2019

4e spieren voor spieren wandeltocht 9 juni 2019




Vandaag gaat de wekker super vroeg!! Je vraagt je vast af waarom? Nou, dat zit zo, wij zijn in het weekend van Hemelvaart en Pinksteren altijd kamperen en tja dat is dit jaar niet zo in de buurt van Maarsbergen. Thuis vandaan zou ik met een goed half uur in Maarsbergen zijn, maar nu mogen we een klein uurtje sturen. En omdat Cees vandaag mee gaat om André een beetje te helpen gaan we samen op pad. De auto al de avond ervoor buiten de camping geparkeerd. Na een iets minder uitgebreid ontbijt als we normaal gewend zijn gaan we om half 7 op pad.
Het is super stil op de weg en we staan keurig om half 8 bij La Place in Maarsbergen. We twijfelen nog even aan welke kant van de A12, maar we gokken goed want de vlaggen van spieren voor spieren staan er al.


Ik had mij al van te voren ingeschreven, dus André zoekt mijn startkaart uit de stapel, maar de start is pas om 8 uur en ik wacht tot mijn wandelmaatjes van vandaag er ook zijn.
Rolf en Ron stonden al te wachten bij La Place dus die zeg ik gedag en vraag aan beiden even hoe het gaat. Silvia arriveert ook, we hebben gister nog even contact gehad en ik weet waarom zij terug gaat naar de 30 km. Begrijpelijk!!
Patricia, Michel en Martijn zijn er ondertussen ook en dan is het 8.00 uur en geeft de organisatie het sein dat er gestart kan worden. De 20, 30 en 40 km kunnen weg. De 15 km start een uur later.

Bij mijn eerste foto ontdek ik dat mijn SDkaart in de laptop is blijven zitten, dus dat wordt foto's maken met mijn telefoon en foto's van andere "lenen"! Ron en Rob bedankt hiervoor,

De wandeltocht is ook dit jaar weer tot in de puntjes geregeld en verzorgd! De organisatie is hier al een hele tijd mee bezig. Het bedenken, het voorlopen, het aanpassen, nog eens voorlopen, met een dicteerapparaat op weg gaan om de route voor te lezen zodat deze goed op papier komt te staan, een routebeschrijving die gewoon in mijn tas is gebleven. En als ik dat schrijf weet iedereen het!!! Perfect gepijld!!!

En dan...………. komen we toch een obstakel tegen!!!! En wat voor 1


Het eerste stuk loop ik met Ron en Silvia, maar omdat de splitsing van de 30 en 40 na de eerste rust is, ga ik na een poos toch een versnelling harder lopen. Ik ga een inhaalrace doen om aan te haken bij Michel, Patricia en Martijn.
Maar voor ik hen ingehaald heb kom ik nog heel wat bekenden achterop en dat betekent steeds weer even een praatje maken, leuk Monique om je in levende lijve te spreken!
Het gas gaat er weer op en dan komen er verkeerslichten, wat een pech de 3 steken over en ik als achtervolger moet natuurlijk wachten voor het rode licht. Maar na dit oponthoud is het een kwestie van tijd!! Ik heb nog even op mijn gps nagekeken, maar gewoon een tempo van ruim 7 km en dan heb ik ze ingehaald!!
Al kletsend lopen we met z'n 4en verder en dan komen we op een bekend stuk! En dan staat er een nog bekendere man bij een wagenrust! En niet alleen een wagenrust, maar er is zelfs aan een dixie gedacht, super geregeld zeg!!!


Na een heerlijke plak cake die er wel ingaat gaan we verder en denk niet nu rechtstreeks naar het theehuis. Nee, we maken nog een ommetje, maar dat is echt geen straf hoor, wat is het hier mooi en wat een prachtige paden. Alleen echt geen André-paden hoor. Daar later meer over.
Na ruim 10 km arriveren we bij het theehuis Monchouette. Dit is een favoriete rustplek geworden. Bij de Amersfoortse 2daagse proberen ook altijd daar een rust te plannen. We zijn niet de eerste en zeker ook niet de laatste.
Het fenomeen "buurman & buurman" is misschien niet voor iedereen duidelijk, maar André is 1 van de buurmannen en de andere buurman loopt vandaag de tocht mee, maar heeft in de voorbereiding aardig wat werk verzet. De buurmannen zijn ook bijna altijd samen op stap en lopen in Nijmegen ook de 4daagse met elkaar.


Wel heel leuk dat Silvia en Ron arriveren als wij nog maar net aan onze koffie zijn begonnen. Zij schuiven gezellig aan. Dan wordt het tijd voor een sanitaire stop, precies op tijd want na ons wordt het veel drukker. Wij vervolgen onze tocht en gaan de Grebbelinie op, maar over een ander stuk dan voor ons bekend is.


Nog op de Grebbelinie wordt het tijd voor het 11-uurtje. De fles en glazen komen te voorschijn, maar na het drankje verschijnt er een ander artikel!!! Oké, de plek zo op de linie was goed gekozen en hoort echt bij de gedachte van het 11-uurtje, maar dit is zeker de versie 2019??? Oordeel zelf!


Als we nagenoeg in Amersfoort zijn, zie ik ineens iemand uit het dorp waar ik woon fietsen! Dus zeg ik Gertine gedag en zij herkent mij en reageert. Dit levert natuurlijk een reactie van mijn wandelmaatjes op, zo van jij kent ook iedereen, nou het is gewoon een inwoonster uit het dorp en een schoonzus van een kennisje van mij. Ze is wel een stukje uit de buurt, dat dan weer wel.
We lopen verder en dan komen we op een pad!!!! Oké, misschien niet aardig van mij om persé de 40 km in Voorthuizen te willen lopen, maar om nu door de bramenstruiken te moeten en je hand open te halen?? Kijk zelf maar eens naar dit pad!!!


We lopen verder en komen weer op bekender terrein. Owwja als je je bril of sleutels kwijt ben... even hier in het kastje kijken!
Buurman loopt ook nog steeds gezellig met ons mee, je hoeft amper op de pijlen te letten want de route zit gewoon in het hoofd!


Dan komen we bij de 2de rust aan. Wij zijn op de helft en hier nemen we alleen wat te drinken. We zitten even en de één doet zijn schoenen uit en verwisselt zijn sokken, de ander lucht alleen even de schoenen en voor wie het nodig is, maakt een sanitaire stop, bidons worden zo nodig gevuld!! Even afrekenen en hup weer door!
Ondertussen hebben we ook alle tijd om een leuke afspeellijst samen te stellen. Die kunnen we dan mooi gebruiken op een volgende wandeltocht. Op mijn verzoek worden alle Duitse nummers gewist, de rest is het er mee eens.
Ook hebben Luuk en Jacqueline aangehaakt. Luuk gaat met Martijn voorop lopen en Jacqueline en ik lopen er achter. Ongemerkt gaat het tempo omhoog en dan komt er van achteren een bestelling door, of we die vast willen bestellen als we bij "Bergzicht" zijn. Met andere woorden het tempo wordt te hoog, even dimmen dus!


Zo komen we bij de rust na 30 km aan. Hier wordt het tijd om niet alleen wat te drinken maar ook om wat te eten. Mijn tas is in ieder geval al behoorlijk geplunderd en we moeten nog 10 km en het is veel warmer dan de afgelopen tijd. Ook zit er al een poos wat in mijn schoen wat er niet hoort en dat kan ik er nu ook gelijk uit halen. Een tak en een steen zo die laat ik hier achter.


Als Luuk en Jacqueline wat gedronken hebben besluiten zij vast verder te gaan. We nemen afscheid en wensen hun nog een goede wandeltocht verder.
Wij nemen ruim de tijd en dat merken we als we verder gaan. De spieren moeten even los komen en warm worden. Het is gelijk een stevig parcours! En niet ongevaarlijk zo blijkt uit de borden langs het pad.
We gaan richting de Pyramide.


We blijven genieten van een prachtige wandeltocht. De één heeft duidelijk al wat meer kilometers in de benen als de ander en de één heeft wat meer last van het warme weer dan de ander en dat gaan we ondertussen merken. Af en toe even op elkaar wachten.


We gaan een golfterrein over en dan merkt Martijn op dat er golfers lopen die in "gewone" kleding hun sport beoefenen. Is de golfkleding niet meer verplicht? We komen over het terrein van Landgoed Anderstein. Als ik even op Wikipedia kijk wat er over het landgoed staat, blijkt dat de golfbaan er ee onderdeel van is. Voor meer info, klik hier


En dan staan we na bijna 41 km weer bij de start locatie. Wij melden ons af en geven een compliment voor de prachtige tocht en de perfecte organisatie.
Dank aan Michel, Martijn en Patricia voor de gezelligheid vandaag! En wie weet tot snel bij een volgende tocht.
We drinken nog wat en zitten nog wat en dan wordt het tijd om op te breken.

1 opmerking:

  1. Ik dacht al: die man komt me zo bekend voor haha! Is het gewoon Cees geweest, wat leuk dat ie meegeholpen heeft

    BeantwoordenVerwijderen