Totaal aantal pageviews

zondag 29 maart 2020

Tocht bij André 14 maart 2020






Vandaag ga ik met André mee een tocht lopen. Eerder deze week heb ik al contact gehad met André en toen stond de WS78 tocht in Bodegraven nog in mijn agenda. Maar door de uitbraak van het Corona virus in Nederland zijn alle evenementen met meer dan 100 deelnemers geschrapt. Zo ook de tocht in Bodegraven.
Even was er nog een klein probleempje, ik heb geen auto want wat niet vaak gebeurd, Cees heeft de auto zelf nodig en mijn auto staat in de garage voor reparatie. Maar dan blijkt dat Silvia ook mee wil en dat ik met haar mee kan rijden.
Ik ben goed op tijd bij Silvia en dan rijden we naar de start locatie die André opgegeven heeft. Als we precies op tijd aankomen, zit André al op zijn scooter te wachten.

We hebben elkaar echt een lange tijd niet gezien omdat André nog steeds last heeft van zijn voet, maar het lijkt of er een verbetering is. Het is wel vreemd verwelkomen, geen hand geven, helemaal niets. Een hoi hoe gaat het en dan vertrekken we.



Over de achtergronden van waar we allemaal lopen vandaag, ga ik niet veel vertellen. Wel kan ik vertellen dat André bezig is met zijn tocht op 1e Pinksterdag en dat er dan weer veel voorgelopen moet worden.
Ook vandaag komt de Grebbelinie in beeld. Ik moet dan altijd aan mijn vader denken die tijdens de meidagen 1940 zoveel heeft meegemaakt.


Natuurlijk gaan we koffiedrinken met een super lekker stukje taart en Lianne is er dan ook. Gezellig om haar ook weer even te spreken. Te lang geleden eigenlijk!
Na de koffie gaan we weer verder en eigenlijk lijkt deze tocht wel een beetje op een WS78 tocht, wat een bagger!!! en nattigheid!!!!


En dan.... we zien plots een bruidspaar lopen! Is dit echt of is dit voor een opname van een film of zo?
En wat doen al die auto's op dat parkeerterrein?? Volgens ons is er gezegd dat we niet meer met 100 bij elkaar mogen komen, de auto's mogen wel oppassen.


Het volgende rustpunt komt in zicht en het begint tijd voor een soepje te worden. Dan valt mijn oog op een bord!!! Uuuuhhh ??????

Na een heerlijke soep en een sanitaire stop gaan we weer verder! Als ik dat nu schrijf die sanitaire stop, een paar weken later kan dat zelfs niet meer. Maar daarover later bij een andere wandeling.

We steken weer over en dan komt er een stuk waar André zelf ook even goed op moet letten wat hij gedacht heeft. Want soms zie je op "afstand meten" paadjes en dan weet je nog niet of het wat is. Maar na een flinke klim (net geen Cauberg) gaan we het paadje op. Heerlijk veel onverhard en dan...… Zijn we bij WS78 o met André mee?


Alles bij elkaar genieten we zeker en weet ik dat dit een mooie tocht is en zeker de moeite waard om deze route te gaan lopen als Pinkstertocht. Maar helaas weten we nu ondertussen dat het niet in 2020 zal zijn, maar een jaar later zal het hier zeker ook nog mooi zijn.


Dan zien we ook Bambi nog lopen en die wil wel even als model fungeren. Gelukkig hebben we de modder nu gehad en kunnen de schoenen weer opdrogen. Die zijn thuis aan een flinke schoonmaakbeurt toe.


En zo komen we na 32 km weer terug bij het startpunt van vanmorgen. Het belooft een mooie 30 km tocht te worden. André kan deze route met een gerust hart uit gaan  werken. Wij drinken nog wat met elkaar en dan wordt het tijd om op te stappen. 

Bedankt André en Silvia voor de gezellige dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten