Totaal aantal pageviews

zondag 26 juli 2020

De alternatieve 4daagse 21 t/m 24 juli 2020

Tja hoe ga ik beginnen. Alles is zo anders! Het is de week van de Nijmeegse 4daagse maar ik start deze dinsdag niet op de Wedren maar achter mijn bureau op mijn werk. Mijn vrije dagen moesten ingeleverd worden omdat het nog geen vakantie is. Ik word volop herinnert aan de 4daagse door de radio.
Natuurlijk toen het bericht kwam dat er een alternatieve 4daagse kwam heb ik mij ook ingeschreven, maar omdat ik al een 4daagse op de 4 zaterdagen in juni heb gelopen en daar 4x 40 km liep heb ik nu besloten om de afstand wat korter te houden. Ook omdat ik met Silvia heb afgesproken om er vanaf woensdag een wandelvakantie van te maken.
De eerste kilometers moet ik dus 's avonds nog gaan maken. Dan lukt het zeker niet om een lange afstand te lopen.




Na mijn werk eerst langs de kapper en dan snel naar huis, eerst een maaltijd op tafel zetten en tussendoor snel de wandelkleding aan en de wandeltas in orde maken.
Om 18.30 uur start ik de speciale app en mijn sporthorloge. Even kijken of ik op de app kan vertrouwen.
Ik besluit om er maar een training op snelheid van te maken.
Na een poosje controleer ik de app en lijkt het goed te gaan, later zal blijken dat de app niet werkt en met een update ook niets gaat worden. Ik heb een kilometer of 15  gepland staan en het betekent dus doorstappen.

Eerst maak ik een foto van een vrij tamme zwaan die al heel lang alleen is en dat is vrij apart. Hij of zij eet brood uit de hand van onze buurman.



En ik het dorp uit en neem de Hollandse Kade richting Kockengen, bij de tweesprong zal ik kiezen voor de richting Spengen, maar zo ver is het nog niet.



 Tijd voor foto's moet er wel zijn en dat gaat wel van de tijd af, maar wat ik straks mee ga maken zal het gemiddelde nog meer naar beneden halen.
Ik zie een zilverreiger en daar neem ik toch de tijd voor, deze vogels zijn zo schuw en zo snel weg, je moet behoorlijk inzoomen.


Ik ga weer verder en dan zie ik een stelletje op een bankje zitten, prima ik loop verder. Dan wil ik een foto maken van een zandgat, er staat een auto maar geen probleem daarginds zat een stelletje en het zal hun auto zijn. Ik loop langs de auto, oei daarr zit of ligt nog wat in!!!


Ik ga verder en steek de provinciale weg over. Ik kom weinig wandelaars tegen, maar het is wel een favoriete avond voor wielrenners, maar ach daar heb ik onderhand vrede mee getekend.
Nog een paar plaatjes en dan nog even aan de snelheid werken, denk ik.


Maar dan op het laatste stuk komt de schrik!!! Ik loop en dan komt er een hond op mij afgerend. Ik ben in het verleden 2 keer door dezelfde hond aangevallen en ben nu erg bang als er een hond op mij afkomt.
Ik sta aan de grond genageld en met mijn handen stijf tegen me aangedrukt. De bazin kan wel zeggen dat Bram niets doet en lief is en dat ik ontspannen moet staan maar ik sta als aan de grond genageld. Je vindt mij vast een aansteller maar ik voel de tranen opkomen zo bang. Het is niet een Prins Bernhard hond maar dat soort wat er op lijkt. De bazin komt er aan en houdt hem vast, dan overwin ik mijn angst en aai zelfs de hond over zijn kop. Dit zijn kostbare minuten maar wel goed.
Daarna maar wat versnellen en de tijd inhalen.

Ik ben tevreden over mijn tijd als ik thuis kom en zie dat de app niet werkt, maar daar is een oplossing voor, handmatig invoeren.

Na de koffie wordt het koffertje inpakken en de kleding voor morgen klaarleggen, boterham smeren en op tijd naar bed. Morgen op tijd uit de veren, met de auto naar Maastricht om 3 dagen Krijtlandpad te gaan lopen.

1 opmerking:

  1. Tja honden... als ze op je afkomen 🙉 🙈 ik zoek er dan graag een baas bij! Blijf stil staan en zeg Ên wijs , naar de baas... (- geleerd van mijn schoonvader ; het lukt hem goed en mij ook aardig... Dus jij deed het in de avonduren?

    BeantwoordenVerwijderen