Totaal aantal pageviews

zondag 27 november 2022

Speculaastocht 19 november 2022

 


Vandaag staat de Speculaastocht van de Stichting Wandelsport Dordrecht e.o. op de agenda. Met deze club hebben we vorige winter ook veel kunnen lopen, vooral toen er nog niet veel open was of georganiseerd werd, Zij bleven actief. Het is vandaag voor het eerst vanaf een nieuwe startlocatie en we zijn benieuwd  Het belooft een koude tocht te worden. De weersverwachting is niet heel positief en of we de zon gaan zien???? Vast bij de koffie en wat we nog meer hebben bij de koffie??? Nee, geen appeltaart maar...

Ik ben mooi op tijd vertrokken en het rijd op zaterdagmorgen lekker door. De weg is tot de afslag bekend. En de navigatie weet de rest. Na het parkeren van de auto, wissel ik nog even van schoenen. Ik vind het autorijden met wandelschoenen niet fijn. Als ik het parkeerterrein verlaat, probeert er een wandelaar te parkeren, dat gaat niet zo vlotjes, als mijn auto er straks nog maar staat zonder deuken. Nou dat van die auto lees je nog!!

In de startlocatie staan Annette en Willem al te wachten, even later arriveert Thea ook. We zijn compleet en ook al is het nog geen 08.30 uur we gaan van start.


We lopen door wat straten van Hendrik-Ido-Ambacht en komen al vrij snel in het buitengebied. We gaan de Pruimendijk op en die blijven we hoe dan ook voorlopig volgen. We lopen langs de rivier De Waal, niet te verwarren met de andere rivier De Waal. Deze rivier is zeker belangrijk, wil je meer weten, klik hier  

Er is van alles te kletsen met elkaar, even elkaar deelgenoot maken van leuke of minder leuke dingen die we meegemaakt hebben, de afgelopen week. 


We komen langs een molen, het blijkt "De Kersenboom" te zijn, wil je er meer over weten, klik hier Als we bij de Waalbocht aankomen wordt het tijd om terug te gaan. De terugweg gaat naar de speculaaspost gaat over een verhard klompenpad.


We beginnen ons wel af te vragen waar de zon blijft en of we de zon wel gaan zien vandaag. Ik gok op het koffiemoment.voorlopig moeten we het doen met heel veel bewolking, maar het is droog!!


En dan komen we bij de koffiepost aan. Ik besluit eerst naar het toilet te gaan, maar als ik eenmaal in de rij staat blijkt het best wel lang te duren voor ik aan de beurt ben. Maar in het polderlandschap is een andere mogelijkheid haast geen optie. Dus.......op je beurt wachten. Inmiddels hebben mijn wandelmaatjes al koffie gehaald en haal ik zelf mijn speculaas met mijn muntje. Als iedereen de koffie en speculaas op heeft en iedereen gebruik heeft gemaakt van de sanitaire stop gaan we verder. Ooowwja na de koffie, de zon??? vergeet het maar, gewoon zuur koud weer.



Eigenlijk moet ik misschien hier het nieuwtje nog eens vertellen, wil je het weten????
Nou, het zit namelijk zo,....... alle polders lijken namelijk wel heel erg veel op elkaar.....er is namelijk altijd veel gras en watergangen...dat hebben alle polders gemeen en...... dat nodigt niet heel erg uit om heel veel foto's te maken!
Natuurlijk af en toe zien we best nog wel wat bijzonders.


En zo komen we bij onze 2de rustpost aan, Hippe Hendrik! Wat een leuk tentje is dat, we nemen de tijd en ik kies hier voor een heerlijke warme chocomel, heerlijk in deze kou.


Na deze heerlijke, gezellige, warme rust gaan we een lusje lopen, voor we aansluiten bij de 15 km lopers. En......tja dan moet me toch iets van het hart!!! Zie je dat verbodsbord? Volgens mij betekent dit "verboden voor voetgangers" en.......die wandelmaatjes??? zijn dat geen voetgangers dan??? Gewoon doorlopen hé....


Het is een gezellige tocht met z'n vieren, ook al komt de zon niet tevoorschijn. En dan blijkt dat we een graaf in ons midden hebben en daar moet een kiekje van genomen worden. 


Met Graaf Willem in ons midden lopen we het laatste stukje en we zien nog een lieveheersbeestje en een vrouw en 2 kinderen in beeldvorm. 


En zo komen we bij de finish aan in "Casade". We hebben heerlijk gewandeld en gaan met elkaar nog wat drinken. Dan wordt het tijd om naar huis te gaan, we gaan de auto opzoeken!  De auto??? Tja, dat is nog wat, hoe krijg je de auto van slot????? Ja soms is het batterijtje leeg van je sleutel en hoe krijg je dan de noodsleutel tevoorschijn? Gelukkig de Graaf gaat even kijken op internet, ondertussen sta ik nog wat te klikken met de sleutel en ja, de autolichten knipperen en de auto is open. Snel naar huis en een nieuw batterijtje halen in de garage. Ik kan weer rijden zonder bang te zijn ergens te blijven staan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten