Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 februari 2019

Wandelfit Hoge Veluwe 26 februari 2019



Vandaag ga ik weer met Jannie mee naar de Wandelfitters op de Hoge Veluwe. In januari vielen de feestdagen niet zo gunstig om mee te gaan, maar ik heb er vandaag echt zin in.
Nu ik het verslagje ga maken zit ik nog even te kijken naar vorig jaar, toen was het eind februari
-7 graden, gisteren en vandaag wordt het gewoon 18 graden!!!
's Morgens is het nog koud, maar de temperaturen lopen snel op. Als ik in de auto op weg ben naar Jannie, zie je overal grondmist. Het is druk rond Utrecht, er zijn wat aanrijdingen en het is maar goed dat ik ruim tijd heb genomen.
Ik ben nog mooi op tijd bij Jannie, maar dan blijk ik iets belangrijks vergeten te zijn..... gelukkig heeft Jannie de oplossing!!
We gaan op weg, gewapend met de koffie, die we straks eerst nog even opdrinken.
Er zijn nog steeds bouwactiviteiten bij het nieuwe centrum en nu worden ook de toegangswegen en de parkeerterreinen opnieuw aangelegd.

Ik maak nog even een sanitaire stop en dan gaan we naar de andere wandelaars die al klaar staan. Er is veel belangstelling en Jannie en ik sluiten ons aan bij de doorstappers en denk erom het zijn geen hardlopers, maar als we eenmaal op pad zijn en Jannie en ik voorop lopen, gaat het toch best op een aardig tempo en dan slaat Madeleine met de anderen een ander pad in en moeten wij terug komen, dan loop je direct achteraan.


En zoals altijd leer je elke keer weer wat. Vandaag laat Madeleine ons iets op een grove den zien!
Het is een bolletje waar een harsbuilvlinder in verpopt. Voor meer info, klik hier


Er zijn opvallend veel hoef-, pootafdrukken op het pad. En langs de paden zien we naast de zwijnen ook veel "snuit gaten" van de Das. In deze tijd hebben de dassen ook jongen. We zien nog een ingang van een hol en het zou zomaar een ingang kunnen zijn van een dassenburcht. Helaas is er geen bel en er komt ook geen das kijken wie er staan, dus met een foto moeten we genoegen nemen.
Madeleine twijfelt of de burcht nog bewoond wordt, omdat er geen sporen van afval zijn.


Het begint warmer te worden en daarom stoppen we even, zodat iedereen een jas uit kan doen en voor diegene die het wil even een appel pakken uit je tas of een beetje drinken. Dan gaan we weer verder.
We komen over een gebied wat ik ken. Hier is de begroeiing weggehaald om er op die manier voor te zorgen dat de insecten er over kunnen trekken.

En dan komt het gesprek zomaar op de Mont Ventoux en op de beklimming daarvan en daar komt het gesprek op Choir4hope en op Support Casper. En dan ben je zomaar aan het reclame maken voor een heel belangrijk onderzoek naar Alvleesklierkanker. Hoe kan het gaan?

De tocht gaat verder en het is genieten vandaag. Na een dag van asfalt gisteren is het nu een dag van bospaden en van zandpaden. Ook heerlijk.


We komen langs het echtpaar Kröller Müller. Wij lopen verder en gaan dan via de Franse berg richting het centrum. Dat zijn nog even een heel aantal traptreetjes.


Het was een heerlijke tocht vanmorgen en na afloop gaan we nog even op het terras genieten van een kop koffie, dan wordt het tijd om weer op te stappen.
Ik heb genoten vandaag en ik hoop een volgende vakantie weer van de partij te zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten