Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 maart 2019

43e winterserie CWSV Prinses Marijke 2 maart 2019



Vandaag heb ik met Anja afgesproken. Het is de laatste wandeltocht uit de Winterserie van deze
wandelvereniging en bij de wandelvereniging Marijke is het altijd goed geregeld.
Ik ga met mijn eigen auto omdat Cees zelf zijn auto nodig heeft. Geen probleem want de Corsa heeft mij nog nooit laten staan, alleen de tom-tom doet niet echt zo leuk mee. Ik weet van vorig jaar nog dat ik een stukje de A15 op moet, maar voor het zover is vraagt mijn navigatie of ik naar Tricht of naar Meteren wil, maar tja daar had ik niet op gerekend, dus voorlopig maar iets kiezen en dan merk ik dat ik niet de A15 opgestuurd wordt, dus bij een benzinepomp maar even vragen. Deze meneer is zo bereidwillig dat ik een hheeeeelll verhaal krijg waar ik niet om vraag, uiteindelijk toch het antwoord en ik stuur mijn karretje weer de A2 op en dan de A15 en ja hoor ik ga van de snelweg af, nog een klein stukje en ja hoor daar staan de vrijwilligers om een parkeerplek te wijzen. En daar zie ik het DC Geldermalsen, waar Karin vorig jaar moest laden toen ik hier liep.
Inmiddels heeft Anja al geappt dat ze er is. Even de schoenen aan en naar de start om mij aan te melden. Dat aanmelden duurt even, het is druk en het gaat rustig aan.
Als ik aan kom lopen zie ik Elmy lopen, zij is haar paraplu uit de auto wezen halen, ik hoop dat het droog blijft, mijn poncho zit onder in mijn rugtas.
Dan gaan we van start. Anja heeft Pascale bij zich. Dat is een wandelmaatje bij Anja uit de buurt. Gerie is er niet bij, die heeft een blessure.


Eenmaal onderweg zie ik een Geldermalsen eigen veilingkist staan. Ik vind dit leuk en maak er een foto van.
Voor we hier langs komen hebben we al door een mooi gebied gelopen en heb ik ook alweer een molen gespot.


 Het is vandaag niet meer zulk mooi weer als aan het begin van de week, maar het is heerlijk wandelweer. Het is droog en zeker niet koud. We genieten en hebben elkaar van alles te vertellen. Het is een gezellig gekwebbel en zo verdwijnen de kilometers vanzelf onder onze voeten. Vandaag hebben we ingeschreven voor de 25 km en we hebben al gezien dat de rusten mooi verdeeld zijn. Om de ongeveer 10 km is er een rust.

We lopen de Heerlijkheid Mariënwaerd op. Dit is een groot landgoed. Wil je er meer over weten?  klik hier
Het is hier genieten van de rust en de ruimte en de schitterende natuur.


En dan zitten de eerste 9,7 km erop en zijn we bij de eerste rust voor vandaag. Het is hier druk, maar Elmy zit al op mij te wachten en heeft een plekje vrij. Ik ga daar heerlijk van mijn koffie en boterham genieten. Ook haal ik mijn banaan te voorschijn.
Eigenlijk zou ik hier ook even een sanitaire stop moeten houden, maar het is vrij druk en de rij is behoorlijk lang, ik besluit te wachten tot de volgende rust. Even kletsen met Elmy is ook leuk en gezellig.


We gaan weer verder en de tocht gaat nu over op klompenpaden. Het is een prachtige route door een fraai natuurgebied en dan lopen we de Heerlijkheid weer uit. En later thuis merk ik pas dat we weer langs dezelfde molen komen dan eerder vanmorgen.


Ook hier zijn fraaie overstapje zoals ik al zo vaak ben tegen gekomen op klompenpaden. De overstapjes zorgen ervoor dat er geen hekken opengemaakt hoeven te worden en dat er dan ook geen kans bestaat dat een hek open blijft staan en dat er vee op de openbare weg komt.
We steken nog een onbewaakte overweg over en gaan weer verder in een natuurgebied.


De katjes (wilg) bloeien en dan valt mijn oog op een vreselijke rotte boom. Wat een groot gat zit daar in zeg!

Nog een stukje verderop spotten we een echtpaar Ooievaar op het nest. En zo zijn de kilometers weer onder onze voeten door gevlogen. De rust dient zich aan en dat betekent dat er 19,8 km is afgelegd.


Vanmorgen zijn we al langs het bord gekomen en toen maakte ik al een opmerking over de appeltaart, nu is het tijd voor een kom soep en een boterham, dus geen appeltaart vandaag.

Na een heerlijke rust, wordt het tijd om het laatste stuk te lopen. We lopen hier weer langs de boomgaarden en dan bedenken we dat we over 6 weken de Bloesemtocht lopen en er zit nog geen blad of bloesemknop aan de bomen!
We slingeren nog wat door Geldermalsen heen en dan lopen we via dezelfde weg als vanmorgen terug naar de finish.
Ik meld mij af, laat mijn boekje stempelen en dan krijg ik nog een appel. Die eet ik op als ik naar de auto loop, want ik ga niets meer drinken, er zit thuis een logé te wachten en daarom wil ik graag een beetje op tijd thuis zijn.


Ooww ja, en dan zie ik ineens dat er ook nog wandelaars zijn die de caravan meebrengen, wonen zeker erg ver weg en kunnen zeker niet voor donker thuis zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten