Totaal aantal pageviews

zondag 25 juni 2023

Koffiemoment Oudewater 24 juni 2023

 


Vandaag is de 2de dag van de Amersfoortse Tweedaagse maar omdat ik vorige week al 2x40 km in Laren heb gelopen is dit stuk training voor mij al geweest. Er i ook een tocht in Huissen, leuk maar kost veel reistijd. Niet erg, maar omdat ik ook een logé in mijn kennel heb, voor de kenneloppas minder leuk. Ik heb wel een nieuwe heuptas en die wil ik graag testen. Dus........het wordt een eigen rondje Oudewater. Ik kan dan zelf de starttijd bepalen en ik heb geen reistijd!

Vrijdagmorgen kijk ik nog even mijn wandelschoenen na omdat ik bij 1 paar zag dat het stiksel losliet. Dus direct een zolencontrole en dat bracht mij er toe om 2 paar schoenen van nieuwe hakken te voorzien en 1 paar schoenen stiksel te laten repareren. Verder nog een paar sandalen die ik in de auto draag moesten zolen van geplakt worden. De schoenmaker heeft alles op vrijdag in orde gemaakt. De reparatie van het stiksel heeft het gevolg dat op dat punt de schoen niet meer waterdicht is, dus misschien in de toekomst maar eens vervangen. Die schoenen heb ik al een poos en al verschillende keren verzoold.

Zaterdagmorgen, kwart over 6, de wekker loopt af en ik ga er direct uit, als je blijft liggen wordt het alleen maar later........ ik wil om 07.00 uur aan de wandel zijn.

Insmeren met zonnebrand en ontbijten, 07.00 uur loop ik de deur uit, nog even terug want de bidons staan nog in de koelkast en dan kan de trip beginnen. 

Ik ga met een omweg naar Oudewater, het is nu nog lekker koel en een andere reden is.........ik wil mezelf testen..........wat is mijn snelheid nu............waar sta ik nu............ dat kon ik de laatste 3 wandelingen niet echt bepalen.

Het belooft een warme dag te worden, maar dat vind ik niet erg.........voldoende voedsel bij me en 2 bidons drinken en..............die kunnen weer gevuld worden als ze leeg zijn.

Ik loop eerst richting Harmelen, via het Houtdijkerpad en langs de Oude Rijn over het Jaagpad.

Het monument van de treinramp laat ik links liggen en ik ga richting de natuurplas. Daarvandaan kan ik dan zo naar het gedeelte waar het hondenlosloopgebied is en waar de honden in de plas mogen zwemmen.

Via het plassengebied oftewel de zandgaten ga ik via de Cattenbroekerdijk de A12 over om richting Linschoten te gaan. Het is overal nog aardig rustig en ik geniet van al het moois in mijn eigen poldergebied. Ik weet dat er in Linschoten tegenwoordig niet meer zo vroeg een bakkie koffie te scoren is en dat ik dus ook een toilet op mijn buik kan schrijven, maar.......daar heb ik sinds corona mijn voorzieningen voor en natuurlijk meegenomen in mijn nieuwe heuptas, alleen bedenk ik dat ik een betere kleur thuis heb liggen, dus dat moet ik nog omruilen.


In Linschoten is nog wel een mooi gemaal te bewonderen en ook hier zie ik verschillende minibieb's.


Ik loop Linschoten door, mmmmhhhh bij de bakker ruikt het lekker, Ik weet verderop een bankje en ik besluit dat ik na 14 km wel een banaan met water mag. Even 2 tellen zitten, wat eten en drinken en door.... naar Oudewater, langs de Lange Linschoten...
Maar eerst stop ik nog even bij Huize Linschoten voor een paar kiekjes.


Er loopt een man voor mij!! Lekker!! Een doelwit!!!! Die kan ik makkelijk pakken....nee ik heb geen kwaad in de zin, maar als er iemand voor je loopt, loop je er gemakkelijk naar toe en haal je ook makkelijk in, dat bedoel ik met mijn doelwit. De man heeft het warm vertelt hij en hij loopt van Woerden naar Oudewater, ik kijk eens naar zijn schoeisel, maar ik zeg niets, ik wens hem een fijne dag en bemoedig hem met de opmerking dat het niet meer zo ver is.........helaas hij zal nu wel gemerkt hebben dat het nog een paar kilometer was.


Dan valt mijn oog op iets en daar moet ik gewoon een foto van maken, of het nu helemaal gelukt is.....waar ik hem voor wilde gebruiken doe ik denk ik niet, volgende keer eerst wat verbeterpunten toepassen denk ik.


En zo loop ik Oudewater binnen.....ik ontmoet een mevrouw en die vertelt mij dat er vanmiddag zomercarnaval is, ik denk wegwezen voor die tijd!!!!!



Bij Lumiére ga ik op het terras een stoeltje uitzoeken in de schaduw onder een parasol. Ik kom hier graag voor een bakkie. 
Ik bestel een heerlijke cappuccino met een appeltaartje en ook willen ze hier mijn bidon vullen met water en ijsklontjes!!! Fijn want bidon 1 is leeg.


 Later vertelt Rob mij dat de RS80 tocht in oktober hier ook gaat rusten, dus die tocht zet ik direct in mijn agenda. Mooi vanuit Haastrecht, lekker in de buurt en een gebied waar ik nog niet zoveel ben geweest.
Dan wordt het toch tijd om verder te gaan, ik heb het besluit al genomen om vandaag niet het rondje stille mensen in Hekendorp en de Ruige Weide te nemen, maar om rechtstreeks naar huis te gaan. Het is warm en het tempo nog redelijk goed, dus geen gekkigheid bedenk ik.


Ik loop via Tappersheul naar Papekop. En dan zie ik een heel vreemd soortig iets. Eerst denk ik wat hebben de mensen toch veel verschillende riemen of zo buiten hangen???? En dan als ik er al half voorbij ben zie ik het ineens!!!


Ik loop bij de rotonde in Papekop, Diemerbroek in. Aan het eind van Diemerbroek is een fietspad richting Woerden. Dat fietspad wordt vooral veel door scholieren gebruikt. En ook voor bewoners van Diemerbroek die op die manier snel in Woerden zijn.
In Diemerbroek was eigenlijk niet veel spektakel om op de foto te zetten en op dit punt loop in ook een beetje te stoeien met een muur van warmte. Ik beloof mijzelf dat ik straks onder het viaduct van de A12 mijn boterhammen op mag eten. Het is daar ook heerlijk koel, dus een mooi plekje... en..... de kippen zie ik niet, zijn die er niet meer???


Na mijn boterhammen en lekker bijgekomen te zijn ga ik verder, maar heb ik nu toch last van de warmte?? Wat is dit???? Zie ik het goed, staat dat gebouwtje nu scheef of ligt het aan mij? Heb ik een zonnesteek??


Het stukje Woerden wat ik door moet is niet zo spectaculair of het moet zijn dat mijn ene bidon leeg is en ik dus nog maar 1 bidon heb en bang ben daar net genoeg aan te hebben. Dan valt mijn oog op een pijl!!! Wat lief!!! Hebben ze mijn route gepijld?? Ik zal vanmorgen in mijn eigen dorp ook zo'n pijl!! Super zeg voor 1 persoon een tocht pijlen!!!


Als ik op 's Gravensloot ben, bedenk ik dat daar nog bekenden wonen en dat ik daar gerust aan mag bellen voor een bidon water. Zo gezegd, zo gedaan, Gertiene doet open en natuurlijk krijg ik water!
Dat geeft rust om de laatste 4,5 km naar huis te lopen.
Langs het mooie gemaal wat zo mooi gerestaureerd is!


En zo kom in met een mooi aantal kilometers in een mooie tijd weer thuis. De heuptas is goedgekeurd!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten