Totaal aantal pageviews

woensdag 13 oktober 2021

Hartstocht wandeltocht 10 april 2021

 


In deze alles is anders tijd zijn er geen georganiseerde tochten. Het enige wat georganiseerd wordt zijn tochten vanuit je eigen achterdeur en met je eigen koffie in je rugzak. Zo ook deze tocht en omdat ik in de veronderstelling was dat er een mooie medaille te verdienen was schreef ik in, want verder is er geen verschil of je loopt je rondje op eigen titel of je loopt hetzelfde rondje via een sponsordoel.

Maarrr...........de medaille ging aan mijn neus voorbij, de organisatie had een verkeerde inschatting gemaakt en ik was dus te laat met mijn aanmelding. Van bijmaken hebben ze bij de Hartstichting nog niet gehoord, jammer maar hieronder een plaatje van wat het had kunnen zijn.

De route keurig via route.nl gekozen en op zaterdagmorgen met het nodige portie energie op stap. De route is vanuit je eigen huis, dus daarom ook heel bekend want ondertussen lopen we al voor het 2de jaar ons "eigen rondje". Het foto's maken schiet er dan weleens bij in. Vooral het eerste stuk als ik via het fietspad naar Woerden loop. Net voor Woerden sla ik af Geestdorp in.


 Tja en wie zijn schoen daar boven op een paal van de brug staat?? Geen idee maar zonder schoenen lijkt me niet prettig lopen. Dan valt mijn oog op een kleine weggebruiker en leg hem of haar even vast op de gevoelige plaat.


De route gaat verder langs de natuurplas in Woerden. Hier zijn veel ganzen met jongen. Ook zij moeten even op de foto. 

Bij de natuurplas in Snel en Polanen is altijd van alles te zien en zeker veel watervogels, maar dan merk ik in het weiland ook een fazant op, tenminste het is toch een fazant?

De route gaat langs de plassen en gaat dan richting Harmelen, daar is een heel klein natuurgebied (Kievit) met een pad wat "Hollandse Kade" heet. Ik hoop dat ik dat op ga, maar nee ik moet de weg Groenendaal volgen en loop zo achter Harmelen om naar de Harmelerwaard. Dan gaat de route over de oude weg van Harmelen naar Utrecht. Zeker geen fijne weg om te lopen, wie deze route heeft bedacht??? Ik zou er nooit voor kiezen en ik voel me ook niet echt veilig lopen met verkeer wat best druk is en flink doorrijdt.


 De tocht gaat door het dorp Harmelen heen, via de Dorpsstraat verlaat ik Harmelen. De route blijft langs de doorgaande weg Woerden-Harmelen en dan bedenk ik om het laatste stuk zelf te bepalen wnat de route die ik via deze organisatie loopt is het niet. Ik kom langs het monument van het treinongeluk bij de Putkop. Ik heb hier al eens meer over gesproken.


Vanaf hier ga ik mijn eigen route lopen want de route loopt eigenlijk nog steeds langs de drukke weg. Ik kies voor het jaagpad langs de Oude Rijn en geniet van de schapen die hier lopen.



En zo heeft de tocht toch nog een mooi eind. Voor deze organisatie lopen staat na deze tocht zeker niet bovenaan mijn lijstje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten