Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 november 2023

34e Snerttocht Utrecht


Er zijn dit weekend niet zo veel wandeltochten die voor mij interessant zijn. Verschillende leden van WWS gaan zondag in Utrecht lopen, maar dat is voor mij geen optie omdat ik dan andere afspraken heb en omdat ik liever niet op zondag wandel.
Dus op naar Utrecht waar WSV Jong en Vrolijk een snerttocht organiseert. In de informatie staat "parkeren in de wijk", dat trekt niet omdat in een oudere wijk vaak weinig parkeerruimte is. Omdat het maar 20 minuutjes is met de auto,  brengt Cees mij vandaag.


Als we bij de start locatie aankomen,  ben ik blij dat ik afgezet wordt. Als ik binnenkom, blijkt er geen vaste starttijd te zijn. Je mag direct weg. Ik sta nog even te twijfelen wat ik zal lopen, 20 of 25 km. Dan komt Rolf binnenlopen,  die heb ik al een tijdje  niet meer gezien. Ik complimenteer hem, hij ziet er goed uit en zoals hij zegt, het gaat goed met hem. 
Er zit ook een dame aan het tafeltje bij Rolf en zij wacht op haar wandelvriendin. We spreken af dat ik een beetje bij hen in het kielzog blijf lopen, want het is niet druk met wandelaars en anders loop je echt in je uppie.


We gaan van start in de hoop dat de regen voorlopig wegblijft. De route gaat direct langs de Vecht. Ik ken het riviertje heel anders dan het hier is in de stad. Van de dames (Betty en Lia) begrijp ik, als je de tocht vaker loopt ken je hem snel uit je hoofd.
Dan zie ik tot mijn verbazing dat we langs de ijsbaan "De Vechtsebanen" komen. Het ziet er nu heel anders uit dan zo'n 45 jaar geleden, toen ik hiervandaan moest afrijden voor mijn rijbewijs.


Al vrij snel komt de eerste rustpost in zicht. We hebben net 3, 7 km gelopen. Dit vinden we wel snel,  dus doorlopen maar. Het is echt een prachtige tocht met mooie herfstkleuren.
Al snel komt de eerste splitsing.


De tocht gaat richting Oud-Zuilen. Daar heeft vroeger een oom en tante van mij een kruidenierswinkel gehad. Maar voor we daar zijn gaan we eerst langs Slot Zuylen.


En zo wandelen we verder en lopen we Oud-Zuilen binnen. Een prachtig plaatje de ophaalbrug met de wolken op de achtergrond.


We lopen door de Dorpsstraat,  ja in deze straat was de winkel, maar waar??? Ik herken het niet meer..... Mijn nicht vertelt me de volgende dag welk huisnummer het was. De route is goed gepijld, maar toch twijfelen we een keer. Even google maps erbij en ja hoor we gaan goed. In de verte zie ik de molens,  die ik herken van een LAW. Volgens mij was dat het Pelgrimspad.


En hoe leuk wordt deze route!!! We gaan langs de Maarsseveense plassen. Daar gingen wij als kind met mijn ouders heen. Lang geleden dus.... heel leuk om zo in de omgeving te lopen en veel bekende plekjes tegen te komen.


Voor we het pad langs de plassen inlopen, ie ik Reina nog. Gisteren vertelde Reina samen met haar man te gaan, nu was zij toch samen met de hond. Manlief was thuis gebleven. Reina liep 15 kmen ik wilde toch graag naar de 20 of 25 km.
Als we bij de Pannenkoekenbakker aankomen, is deze nog gesloten, dat betekent geen toilet en geen koffie. Een toilet is op te lossen door wildplassen, maar koffie zou wel lekker geweest zijn.
Nu wordt het doorlopen naar Fort de Gagel 


Jammer dat we niet meer welkom zijn bij Forelvijver de Ruigenhoek. Het is nog steeds droog, daar zijn we wel blij mee. Zo komen we bij Fort de Gagel aan en kunnen we eindelijk gebruik maken van een toilet en kunnen we aan de welverdiende koffie.



Na de koffie is het toch echt klaar met het droge weer. De voorspelde regen meldt zich. Dat wordt dus nog 1 uur lang in de regen lopen, naar het is niet anders. Je begrijpt het fotograferen stopt ook.
Het was een super leuke tocht zo dicht bij huis, jammer van de regen maar het had gekker gekund. 
Als ik aankom bij de start/finish, komt  Cees ook net aanrijden met 2 kleinzoons die komen logeren. Daan gaat even mee naar binnen zodat ik mij kan afmelden en dan gaan we lekker naar huis.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten