Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 augustus 2018

Aankomst van André vanuit Oostenrijk 14 juli 2018




Gisteren ben ik al aangekomen op de 4daagse camping in Weurt. Een dag eerder dan normaal en dat omdat ik vanmorgen al vroeg uit de veren wil om met André mee te lopen. Zijn laatste etappe vanuit Oostenrijk. Op 7 juni heb ik hem uitgezwaaid op het station Veenendaal-De Klomp en nu gaan we hem ophalen en meelopen. Waarom André dat doet? Dat is een super mooi doel en ik weet dat hij ook een super mooi bedrag binnenhaalt met deze actie!! Ik vind het echt GRANDIOOS! Neem maar een kijkje op site: klik hier

Omdat er is afgesproken om 06.45 uur te verzamelen en dan gezamenlijk naar de overnachting locatie van André te gaan, betekent dit dat wij om 06.15 uur uit Weurt weg moeten en dus al een voorproefje nemen op het vroeg opstaan van volgende week.
Als ik met Cees, die mij weg brengt!, op de afgesproken tijd en plaats arriveer zijn daar al een aantal van ons aanwezig. Zodra iedereen er is gaan we richting de B&B. Daar is men op de hoogte van onze komst, iedereen, behalve André!

Om het verrassingseffect erin te houden, heeft de B&B op de afgesproken plaats wel voor een gedeelte de ontbijttafel gedekt, maar de echte tafel staat buiten!!!
Niets vermoedend stapt André naar buiten met Lianne en daar zitten we met z'n allen te wachten.

Na het ontbijt geeft André aan dat het tijd wordt om op te stappen. Het is zijn tocht en zijn prestatie, dus hij geeft aan en wij volgen.
De laatste 30 km. en het is leuk om zo met z'n 6en op stap te gaan.


Ondertussen doet André wat hij alle dagen gewend is te doen, dus ook zijn dagelijkse verhaaltje voor zijn video.
Hij geeft steeds aan wat het tempo moet zijn en waar de route heen gaat. We komen langs een tramhalte, tramhalte?? Maar het staat er echt! Ik heb later nog eens gekeken en het is bij het bungalowpark "Heijderbos" in de buurt.



Al kletsend gaat het verder en voor we het weten staan we al in Gennep, tijd voor een bakkie en een sanitaire stop. Maar voor wij bij de rust zijn treffen we nog een "monumentje"?, herinneringsplaats aan van het "Duits lijntje". Even zoeken op Wikipedia wat dit is en... gevonden, klik hier


Na een niet al te lange stop, maar lang genoeg om schoenen uit te doen, sokken te verschonen en nog meer rituelen?, ik ken ze niet zo goed omdat ik geen probleem voeten heb en alleen soms de schoenen uit doe omdat het gewoon even lekker is, gaan we weer verder. 
Ik maak nog een paar kiekjes in Gennep en lees later op de site van de gemeente dat de 4daagse hier doorkomt, alleen de 50 km. aahha, vandaar de afstand die ik niet loop!


Thuis kijk ik eens goed op de kaart van de gps en dan zie ik dat de 40 km. hier net langs afgaat. Wij gaan wel door Plasmolen heen, Middelaar en Milsbeek, maar de slinger naar Gennep, nee die ken ik niet.

We gaan nog door een mooi stukje natuur om zo in Milsbeek uit te komen. Vanaf Milsbeek is het bekend. Maar voor wij daar zijn zie ik nog een tuin met een bankje!! en een paard!!! en een wat vreemd stel! Wel leuk.


Nu gaan we even een voorproefje nemen voor volgende week donderdag. Van Milsbeek naar Groesbeek. Voor we in Groesbeek zijn zie ik nog een leuke tuin. Volgende week in de grote massa valt dit helemaal niet op, dus tijd voor een Kodakmoment.


Daar is Groesbeek, tsjonge wat rustig hier! Als we net door Groesbeek heen zijn, gaan we bij café "de Oude Molen" onze 2de rust houden. Hier volgt weer het ritueel van schoenen uit, sokken verschonen en wat al niet meer. Er wordt wat gedronken, gegeten en na een minuut of 20 stappen we weer op voor het laatste stuk. De Zevenheuvelenweg op naar Berg en Dal.


De laatste 4 km stapt Ineke ook in en lopen we met elkaar Nijmegen binnen. De eindbestemming is de Wedren. Nu nog stil en verlaten, vanaf morgen zal het hier heel anders zijn. Ik heb niet zoveel plaatjes van deze dag. Het was ook niet mijn dag, het was de laatste etappe van André en zijn tocht!
Wij hebben met hem mee gelopen de laatste kilometers, zoals sommige van ons ook in de voorbereiding veel of wat minder vaak met hem opgelopen hebben. 
Vandaag hebben we een deel van zijn belevenissen gehoord, in de voorbereiding hebben we geluisterd naar zijn plannen en nu mogen wij hem feliciteren met het behaalde resultaat.

GEFELICITEERD!! André!!! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten