Totaal aantal pageviews

zondag 5 augustus 2018

Rondje Kockengen 26 juni 2018





Als een van de laatste woensdagen voor Nijmegen, besluit ik via Kockengen te wandelen. Ik ga met een omweg, want ik wil bij "Koffie en kunst" van Abrona gaan lunchen. Of in ieder geval een kop koffie gaan drinken.
Ik ben al wat later weggegaan als anders, maar ik ben vergeten dat mijn snelheid het laatste jaar toch weer omhoog is gegaan en omdat het zo bekend is, maak ik minder foto's, dat alles bij elkaar zorgt er voor dat de tijd die ik ingeschat heb niet helemaal klopt.


Even een foto van het wandelpad, het begint wel een heel smal pad te worden, het Jaagpad. En dan de brug over, dat is een klimmetje, maar op de brug een mooi gezicht van de Oude Rijn.
Ik ga verder en via het Houtdijkerpad kom ik op de Hollandse Kade, richting de Wagendijk in Kockengen.
Tussen de begroeiing door in de berm zie ik een ouderpaar Zwaan met jongen.
Later zie ik nog een ouderpaar met jongen.


En dan ben ik al bij de molen! Het schiet al lekker op, ik ben al bijna in het dorp. Op de helft ongeveer en tijd voor een rust, maar dat is jammer Abrona is pas om 12.00 uur open en zo laat is het nog lang niet.

Dan maar naar een ander rustpunt uitkijken en ja hoor, het cafetaria is open en ook daar kan ik een heerlijke koffie drinken. We raken in gesprek en hebben het over de gladiolen die in de zaak staan, dan komt Nijmegen aan de beurt en wie er allemaal meelopen. Zo het Kamerikse nieuws is in Kockengen ook weer even uitgewisseld. Tijd om verder te gaan.


Ik zet nu koers richting Spengen. Ook een buurtschap met mooie woningen en boerderijen. Als ik daar loop zie ik nog een waterkip met jongen. Wel hele kleine jongen. En Pinokkio zit er ook.


En dan ben ik alweer bij de Hoek van Spengen en zie ik de Spengensebrug. Daar moet ik overheen om via de Geerkade en de oversteek van de Ir. Enschedeweg naar de Oude Dam. Het zijn zo wat buurtschappen die voor mij heel bekend klinken, maar die nu niet meer gebruikt worden en bijna vergeten worden.
Maar eerst wat foto's van de Spengensebrug.


Dan ga ik richting de Oude Dam. Als ik daar ben maak ik nog een paar foto's en ga ik Oud Kamerik in richting de Kwakel. De Kwakelbrug gaat nog even op de foto en de sigaren in het riet en dan gaat de route via de Kanis naar huis. De laatste woensdag wandeling zit er op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten