Totaal aantal pageviews

zondag 26 mei 2019

Bike&walking4hope 25 mei 2019





Vandaag ga ik richting Renswoude voor een heel speciale wandeltocht. Vorig jaar voor het eerst meegelopen en dat was zo goed, dat ik dit jaar weer van de partij ben.
En dit jaar in het sponsorshirt van het goede doel waar deze tocht voor is. Maar ook tijdens de Nijmeegse 4daagse zal ik (een aantal dagen) in dit shirt lopen. En in september als ik de Mont Ventoux op ga heb ik ook dit shirt aan.
Wat is er nu zo speciaal aan deze tocht, vraag je je misschien af. Ik ga er even iets over vertellen. Sinds februari 2018 zing ik bij een heel speciaal koor, met steeds een heel bijzonder doel. Het doel is eigenlijk elk jaar anders, maar omdat het doel van vorig jaar zo belangrijk is, is er besloten nog een jaar door te gaan om geld in te zamelen. Wil je weten op welk koor ik zing? klik hier
Heb je in om te komen zingen? Kom eens kijken of het je wat lijkt!
Maar nu het doel, dat is ook super belangrijk!! Het doel is Support Casper! In deze blog wil en kan ik hier best heel veel over vertellen, maar ik denk dat het beter is om je de link te geven, dan heb je alle informatie uit de eerste hand, meer weten? klik hier
Tja de Nijmeegse 4daagse is denk ik wel vrij bekend, daar ga ik lekker 4 x 40 km. lopen. Mijn verplichte afstand is 4 x 30 km, maar de 40 km route vind ik veel leuker en een groter feest, dus vandaar.
En dan de Mont Ventoux, dat is ook een pittige uitdaging waar ik graag mijn steentje aan bij draag. Wil je daar meer over weten? klik hier

Maar vandaag gaan we wandelen. Ik heb vandaag met Jannie afgesproken. Samen willen we 26 km lopen. Net als vorig jaar, eerst de 10 km en dan de 16 km. Voor mijn training voor de N4D is dit vandaag geen top afstand, maar daar gaat het nu niet over. Ik heb de afgelopen week al een 40 km gelopen en in totaal al een kleine 700 km. dit jaar.
Ik stap om 7.30 uur in de auto en stel de navigatie in, eigenlijk kan ik het met mijn ogen dicht rijden, maar voor de zekerheid dan maar. De start locatie is op Landgoed Groot Abbelaar, een prachtige locatie!
Als ik aankom, doe ik op mijn gemak mijn sokken en schoenen aan en dan ga ik vast richting het aanmelden. Jannie komt even later op de fiets aan en dan gaan we de route ophalen. Eigenlijk kunnen we het zonder ook af, maar voor de zekerheid dan maar. Er zitten een paar stukken van de route dicht i.v.m. het broedseizoen.


We gaan van start en lopen eerst de verkorte route van het Jufferspad. Het is erg bekend hier en dat zorgt ervoor dat we weten waar het mis kan gaan en het betekent ook dat ik minder foto's maak.


Als we bij het restaurant "De Dennen" zijn overgestoken komen we langs een oorlogsmonument waar we vorig jaar ook even bij stil hebben gestaan. Voor meer info, klik hier


Dan komen we op het punt waar het vorig jaar ook zo zoeken was. ik weet het nog ongeveer en ja hoor we hebben nu Adrie en Annemarie niet bij ons en dus...…….. we lopen weer te ver en moeten weer terug om het bordje te vinden waar we het graspad op moeten. Maar eenmaal op het graspad en op de bruggetjes is het wel heel mooi!



Al snel zien we kasteel Renswoude voor de eerste keer. We maken hier wat foto's en genieten van al het moois. Als ik later op internet kijk, blijkt het dat ik altijd de achterzijde op de foto zet. Van de duiventoren heb ik geen foto's gemaakt. Wil je meer weten?  klik hier

Na Kasteel Renswoude steken we de weg over en volgen we de verkorte route naar de start locatie.
's Middags horen wij dat de verzorgingsbus voor de fietsers ons hebben zien lopen. Ja dat oranje shirtje trekt de hele dag de aandacht.

Op dit pad is het voor ons heel bekend, ook omdat wij van het voorjaar al een week in deze omgeving op een camping hebben gestaan en Jannie er nu nog staat.
Maar als we op de start locatie terug zijn is het tijd voor een kop koffie met een heerlijke plak cake en niet te vergeten een sanitaire stop.


Dat waren de eerste 10 km voor vandaag. We zeggen de cateringgroep gedag en starten voor onze 16 km. Iedereen is nu weg, dus zetten wij er weer lekker de pas in, om zeker niet te laat te zijn voor de uitreiking van de cheque vandaag en voor de verkoop van lootjes voor de ballonvaart. Want dat wil ik best nog eens doen. De vorige keer is al een poos geleden en ik heb toen zo genoten.

Om 10.45 uur starten we dus voor het 2de rondje. Tot kasteel Renswoude is de route hetzelfde ik heb dus op dit stuk maar 1 extra foto gemaakt en die zie je hier. Na deze foto gelukkig wel direct het goede graspad gekozen en we konden door.


Na het kasteel Renswoude zijn we nu rechtsaf gegaan en ging het eigenlijk als vanzelfsprekend.
Al vrij snel kwamen we op het eerste punt waar we de alternatieve route moesten nemen i.v.m. het broedseizoen. We herinneren ons nog dat we de vorige keer hier even hebben gerust om wat te eten en te drinken. Nu drinken we alleen wat en hup weer door, het loopt erg lekker.
We lopen nu een stuk langs het spoor en dan zegt Jannie ineens: "het komt me hier toch wel erg bekend voor"! Ja zus dat klopt we zijn hier bij het informatiecentrum van de Grebbelinie!!!! Weet je nog we zijn hier ook een keer met elkaar geweest om binnen te kijken!!!
We moeten lachen!!! Zo zie je maar dat je soms even niet door hebt waar je bent.


Het gaat weer verder en genieten van de omgeving, maar hebben ook nog steeds wat te kletsen. Fijn om zo even van alles met elkaar te kunnen delen.
Dan moeten we nog een keer oversteken en komen er ineens wandelaars (van onze groep dus) van rechts??? Oei!! Die waren goed verkeerd gelopen. Wij geven aan dat ze ons maar in het vizier moeten houden dan komen ze zeker bij de start locatie.
Als we een niet zo duidelijk pad inslaan, zwaaien we nog een keer extra en dat zien de dames, anders zouden ze hier zeker weer verkeerd lopen, dat weten wij nog van vorig jaar.

We komen langs boerderij "De Nap", ik maak er een foto van, want de vorige keer toen ik met mijn zwager een klompenpad liep heb ik deze boerderij gemist.
En dan komen we 2 dames tegen, die aan ons vragen of ze het verkeerde kleur shirt aan hebben. Ze zien vandaag allemaal wandelaars met oranje shirts! Dat is onze kans!!
We gaan keurig uitleggen dat we vandaag lopen voor bike&walking4hope en wat het doel is en dat wij in september de Mont Ventoux opgaan en we vertellen over ons koor en over het doel "Support Casper". Dan vertelt 1 van de dames dat haar moeder aan alvleesklierkanker is overleden. Zij willen graag de folder van de actie hebben en die mail ik direct waar zij bij staan. Thuis gaan zij alles nog eens doorlezen en bekijken, beloven zij ons.
Zij wensen ons succes en wij hen nog een fijne wandeling en wij gaan weer verder. Nog over het voorval napratend komen we bij een picknickbank en daar worden we weer staande gehouden door een stel. Ook zij vragen wat al die wandelaars met oranje shirts zijn.
Weer vertellen wij in het kort ons verhaal en deze keer geven we wat steekwoorden door waar deze mensen op kunnen googelen.

Voor ons is het duidelijk, het shirt doet zijn werk en wij zijn vergeten om een printje te maken van ons verhaal, zodat wij die kunnen uitdelen. Dus wat hebben wij geleerd, vaker dit shirt aan trekken en zorgen voor informatie materiaal in je tas!!


We ontdekken nog een vette, dikke kikker en dan komen we nog langs de camping waar we begin mei met 3 zussen zo gezellig hebben gekampeerd. Even een kiekje en dan gaan we weer verder. Het wordt tijd!!!
De fietsers van de gezinsfietstocht zijn inmiddels binnen en de meeste wandelaars ook. Een deel van de wielrenners moeten nog binnen komen. Wij worden verwelkomt en door Gert op de foto gezet. Van de dame van Support Casper krijgen we nog een pet.
We gaan genieten van een heerlijke lunch en zijn bij de uitreiking van de cheque. De dag heeft een mooi bedrag opgehaald en het bedrag wordt door een sponsor afgerond op € 3.000,00. Prachtig!!!

Het was een fantastische wandeldag met mooi weer en dan wordt het tijd om naar huis te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten