Totaal aantal pageviews

woensdag 29 april 2020

Kockengen - Haarzuilens - Putkop 25 april 2020





Vanmorgen ga ik vroeg op stap. Want het is weekend en dan is het in de loop van de dag altijd mega druk op de dijk. Die drukte wil ik voor zijn.

Ik heb vandaag weer mijn nieuwe horloge om, ik wil kijken wat hij vandaag aangeeft zodat ik er mijn voordeel mee kan doen in de toekomst.

Het eerste stuk heb ik tegenwind en ik wil vandaag een beetje op tempo lopen.
Ik loop eerst richting de Oudendam om daar de Geerkade op te gaan. Daar zie ik een heel rijtje vissers zitten. Het lijkt wel een viswedstrijd, maar dit zal wel een normale situatie zijn.
Ik ga via Spengen verder en daar zie ik een heel aparte fruitboom.


Ik loop verder en ga richting Kockengen. Daar staat bij de bakker alweer een hele rij buiten en er staat een collega tussen. Al lopend maak ik een praatje. Ik ga weer verder en er loopt een dame die vroeger in Kamerik woonde en mijn moeder kende. Ik zeg haar gedag en we praten een paar woorden. Dan ga ik de kade op richting de Schutterskade.


Nog een paar plaatjes die het voorjaar laten zien. En dan krijg ik een berichtje. Ik kan op mijn horloge zien wie mij een berichtje stuur en dat zorgt ervoor dat ik nu even stop en mijn telefoon pak. Leuk, Cees gaat fietsen en vraagt waar ik loop. Dat geef ik aan en ga verder. Laag Nieuwkoop door en daar het Parkbos in van Kasteel Haarzuilens. Als ik dit pad uitloop kom ik bij het kasteel uit.


Omdat ik nog steeds geen Cees zie, loop ik richting Kortjak en dan voel ik ineens een hand op mijn schouder. We kletsen even wat en dan gaat Cees weer fietsen richting huis.
Even verderop staat Sik weer. Hij is er eigenlijk altijd.


Zo kom ik bij hem Vijverbos en ik hoop  er op dat mijn favoriete bankje beschikbaar is. Het is vandaag minder mooi weer als de laatste tijd en dat merk je direct aan het aantal mensen wat buiten is. Ja hoor mijn plekje is vrij en ik ga na 18 km. lekker aan de koffie.
Wil je weten waarom ik daar zo graag ziet? Kijk het filmpje.


Ik maak nog wat foto's.


Na de koffie ga ik verder. Ik verwacht nog een kilometer of 7, dus voor de lunch moet zeker gaan lukken. Er staan nog een paar wandelaars te stoeien met een beschrijving en een kaartje, dus ik vraag of ik kan helpen, maar ze zeggen dat ze er wel uitkomen. Prima dan ga ik verder.

Ik neem het laatste stuk het Jaagpad langs de Oude Rijn, dat is altijd een leuk stukje.
Er lopen langhaar schapen en die zet ik even op de foto, verder is dit laatste stuk een bekend stuk want eigenlijk zit het altijd wel een keer in mijn route. Of aan het begin van een wandeltocht of aan het eind.

Ik heb de 25 km in 4 uur en 24 minuten gelopen. Netjes gedaan vind ik zelf.


De beschrijving van de route vind je terug op mijn pagina "route beschrijvingen" en voor de gps track,  Kockengen - Haarzuilens - Putkop klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten