Totaal aantal pageviews

woensdag 8 april 2020

Rondje Oudewater 8 april 2020




Vandaag wordt het een mooie dag is de voorspelling. Ik heb ook echt zin om te gaan wandelen. Natuurlijk was er gister weer een persconferentie maar wat daar gezegd werd heb ik redelijk naast mij neer kunnen leggen en sommige dingen die er gezegd zijn, moeten we maar zien hoe die uitgevoerd moeten worden.

In mijn zomerse outfit ga ik tegen half 9 op stap. Het eerste stuk is bekend want om het dorp uit te komen moet je altijd over dezelfde weg. Ik ga de Meanderbrug over en dan het Jaagpad op. En wat zie ik daar in de Oude Rijn?


Ik loop langs het station, het valt me op dat het op wat auto's na redelijk rustig is, maar fietsen zijn er in overvloed. Ik heb thuis mijn jasje nog aangedaan, maar die zal ik straks wel uitdoen.


Ik ga de Haardijk op en het is echt genieten. Hier liggen grote boomstammen. Er is een poos geleden bij een storm een boom omgewaaid. Dat is de reden dat er nu bomen gekapt.
Ook hier zie ik pinksterbloemen staan.


Het is een super bekende route, dus veel nieuws heb ik over de route niet te vertellen. Ik probeer wel een beetje op mijn snelheid te letten. Want dat is wel een belangrijk item voor mij. Ik merk dat, nu het voor het eerst wat warmer is, lastig is om de snelheid er in te houde.


Ik kom Oudewater in en dan ga ik dit keer over de eerste brug, om een andere straat in te gaan. Dit is een stukje van de route van de Linschotenloop. Want ik wil eigenlijk niet de markt over, ook omdat ik weet dat het daar drukker is en ik daar eigenlijk niet komen met het Corona virus.
Dan ga ik door een stukje natuurgebied/park? Zo kom ik bij een monument van overledenen uit de WOII.


Dan loop ik een stukje achter woningen langs, ik kom Oudewater binnen en ga richting Hekendorp. Ik zal niet naar Hekendorp gaan, maar eerder af slaan de Zuringkade op.


Als ik koffie ga drinken, ben ik op de helft. Ik blijf niet te lang zitten en dan ga ik weer verder. Mijn plan is om via Papekop terug te gaan naar Woerden. En dat gebeurt ook.


En dan kom ik bij het viaduct onder de A12 en daar zijn de krielkippen weer. Onder het viaduct eet ik mijn boterhammen op. Ik ga dit keer door Woerden heen omdat ik bij de apotheek nog mijn antinies op moet halen.


En zo kom ik weer op het laatste stuk waar ik vanmorgen ook liep. Ik zie een grote schelp in de kant  van de weg liggen.
Dan kom ik langs de watergemaal wat voor ons een heel bekend en niet te weg te denken gebouw is.

En zo kom ik na 5 uur en 30 minuten weer thuis en staan er ruim 31 km op de teller. Het was een heerlijke tocht en ik ben blij dat dit in deze crisistijd mag en daar maak ik heerlijk gebruik van.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten