Totaal aantal pageviews

zondag 5 april 2020

rondje Ooievaarsdorp 4 april 2020



Het gaat ondertussen een gewoonte worden, zaterdag wandeldag!
Het rondje Ooievaarsdorp staat op de planning en vandaag gaat er een nieuwe  thermosfles mee in mijn rugzak. Ik heb besloten om voorlopig nog maar even met de rugzak te blijven lopen. Normaal gesproken zou ik in deze tijd van het jaar weer de rugzak inwisselen voor de heuptas, maar omdat er nu geen horeca open is.... ga ik met wat meer spullen op stap.

Het is nog heerlijk rustig als wij om 08.00 uur vertrekken. Alleen krijgen we gezelschap van de "oud papier auto". Steeds haalt hij ons in. Dan is hij weer aan het papier inladen en halen wij hem weer in , zo gaat het een hele tijd door. Op het laatst stopt hij veel minder en loopt hij uit.

Bij neef Pieter staat een bordje wat ik al veel vaker wilde fotograferen, eerst maar eens doen. Mijn vader is op deze boerderij jong geweest.


Bij de Oudedam gaan we richting het Woerdense Verlaat om daar via de Hollandse Kade naar de Meije te lopen. Het is nog erg rustig er zijn wat wielrenners maar verder is er echt niemand te zien.

Ik zie onderweg nog een leuke tuinbank die te koop is. Het lijkt me we wat, maar of die in de voortuin onder het kamerraam past??  We twijfelen.


Dan komen we bij het natuurgebied Lusthof De Haeck. Dit wandelgebied is nadat ik er de vorige keer was omgebouwd tot 1 richting wandelpad. Wij willen er een stukje in voor een stop, maar dan weer terug. We besluiten elkaar af te lossen en te kijken of er wandelaars aankomen. Dit om rekening te houden met de Corona maatregelen. Maar het is nog zo stil, niemand te zien.
Ik ga even "hoog lopen" !!! En maak gelijk even wat kiekjes.


Ook al heb ik hier pas nog gelopen, je ziet toch steeds weer wat anders. Want wat ligt daar in die knotwilg? Tja iets van veren. Het is een eend die aan het broeden is. Een prachtig plekje.
We zijn op zoek naar een bankje om even te zitten en een kop koffie te drinken. Ik de verte zie ik op het bankje dat ik in gedachte had al iemand zitten, maar we zien een ander bankje en gaan even rusten.


En dan is er niet 1 zwarte schaap in de familie maar een hele familie!
Verderop is het eetcafé De halve maan, het is er helemaal stil en leeg.
Wij gaan de Hazekade op en daar lopen de koeien buiten. Heerlijk om te zien, het is voorjaar!!!!


En dan net voor we Zegveld in lopen, zien we de ooievaars op hun nesten zitten. Het is een mooi gezicht.

We lopen door Zegveld heen en gaan richting Woerden. Voor het pontje, gaan we eerst even onze boterhammen eten. Ik weet een picknick tafel en die is leeg, dus even rust....

Dan gaan we naar het pontje, maar die is buiten gebruik, we denken voor het mooie weer en alle fietsers en wandelaars die er dan zijn. Wij lopen gewoon even om, het is alleen 1,5 km om.

Als we weer op 's Gravensloot lopen zie ik Pinksterbloemen, wel vroeg dit jaar. En dan zie ik een fruitboom die in de bloei staat. De foto is niet helemaal scherp, maar toch??
Dan moet ik over 14 dagen denk ik toch maar een eigen Bloesemtocht te gaan lopen. Verjaardag voorbereiden hoeft toch niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten