Totaal aantal pageviews

zondag 5 april 2020

Rondje Portengen 1 april 2020





Vandaag ga ik weer op stap. Het wandelen is deze weken een uitlaatklep die ik nodig heb. Als ik na 6 km kijk hoelang ik over deze kilometers heb gelopen, kom ik op 3 kwartier uit! En foto's gemaakt, wat moet ik kwijt? Welke frustratie nu weer? Ik merk dat ik hoe langer of als duurt, hoe chagrijniger ik word. Net als dat thuis werken, het klinkt leuk, maar er is echt niets aan, geen contact met je collega, je wordt een eigenheimer. En dan het commentaar wat je van iedereen krijgt. Dat maakt dat ik giga hard heb gelopen, alle frustratie eruit!

Zoals gezegd, sta ik na 3 kwartier lopen aan de Oudedam. En de volgende foto's zijn gemaakt.


Dan ga ik de Geerkade op. Ik heb voor vandaag een nieuwe route bedacht. De afgelopen week heb ik bedacht dat ik de Veenkade weer eens uit wilde lopen. En even op afstand meten gekeken en hup een route.....
Op de Geerkade heb ik een mooi gezicht op één van de molens van Kockengen. Ik herinner me dat er 2 of 3 waren. En de rietlanden daar was ook altijd over te doen toen in bij de gemeente Kockengen werkte.
Ik loop langs de Dooijersluis en ga de Veenkade op. Het eerste stuk is verhard, later wordt het echt een graskade en zo kom ik op de Bosdijk. Hier was het stukje waar ik niet van wist of ik de kant die ik op wilde ook op kon. Ter plekke blijkt het mogelijk is. Ik kom werkelijk door een mooi stukje natuur. Ondertussen ben ik mijn boosheid al aardig kwijt. Goed dat ik ben gaan lopen. Niemand pakt mij dat voorlopig af.


Ik loop achter het recreatieterrein Bosdijk langs en ga dan via de Portengense Zuwe naar Portengen.
Leuk om langs al de bekende plekjes te komen. Dan kom ik bij Portengensebrug, zoals vroeger nog steeds een industriegebied.
Ik steek de T27 over en loop Portengen door tot de Kerkweg. Ik ga de Kerkweg op want dan kom ik in het dorp uit.
Als ik op de Kerkweg loop, kom er een auto tegemoet en die herkent denk ik mijn jasje!
Ja, Hennie ik was het echt!! en ik had mijn Support Casper jasje aan.
In het dorp kijk ik even hoeveel kilometer erop zit en ik besluit er een lusje aan te knopen, qua tijd kan het nog wel.
Ik ga dus via het dorp naar de Wagendijk richting Spengen. Ik ga daar de Hollandse Kade op.


Als ik op het eerste stuk van de Hollandse Kade loop, zie ik weer ineens een haas gaan. En ik neem even de tijd om te kijken of ik in kan zoomen en hem in beeld krijg. Vandaag lukt het aardig.


Als ik op de laatste splitsing kom en richting Kamerik wil, weet ik een bankje. Daar wil ik eigenlijk even gaan zitten en mijn boterhammen eten, maar...…….. er zit al iemand. Ggggrrrr, is die boosheid nog niet weg?
Ik besluit de boterhammen in mijn tas te laten zitten, die eet ik thuis wel op.
En dan..... waar ik de laatste tijd al bang voor ben!!! Die zwanen gaan hun nest bouwen en gaan ook rustig een nest maken op de Hollandse Kade. Meestal wordt zo'n nest wel afgezet, maar om gelijk het aantal mensen te weren, kunnen ze het nu wel eens niet doen, dat afzetten.
En ja hoor, wat ligt daar??? Een zwaan. Ik ben van plan om er gewoon langs te lopen. Groot maken, recht op lopen.
En dan zie ik dat het een jonge zwaan is die nog niet helemaal wit is. Dus een jong van een witte knobbelzwaan en een wilde zwaan. Ik heb gelezen dat de jonge van zo'n stel eerst donker is en later wit wordt.

Er staan weer 26 km op de teller en de tijd die ik er over heb gedaan is 4 uur en 34 minuten. Niet slecht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten