Totaal aantal pageviews

woensdag 3 augustus 2016

Rondje Linschoten 6 april 2016


 

 
Vandaag staat er een eigen rondje op het programma. Eigenlijk was het de bedoeling om naar Oudewater te lopen en om daar even te rusten en dan via een andere weg terug te lopen. Maar het weer is niet zo stabiel en er werd regen voorspelt. Ook al vertelde de marktkoopman mij nog dat de regen pas tegen de avond ging vallen. Ik had er een ander idee bij. Daarom maar eerst via Linschoten. Daar kon ik dan kijken hoe het weer zich hield en besluiten wat te doen.
Het eerste stuk was tegen wind. Fijn dan heb ik de wind op de terugweg in de rug. Op Geestdorp kreeg ik de wind in de rug en met het zonnetje erbij en een stevige stap kreeg ik het gewoon warm. Toch te dik gekleed? Nee dat merkte ik later dat ik zeker niet te warm gekleed was.



Via Veldwijk kwam ik bij de natuurplas. Ik was benieuwd of ik de zwarte zwanen misschien kon spotten. Nee die heb ik niet gezien, wel een gewone zwaan op een nest en veel ganzen.



Nieuw was de Oeverzwaluwenwand, dat had ik nog niet eerder gezien.
Via de plassen ging het richting Linschoten. De A12 overgestoken zag ik toch een prachtig gezin “eend”. Die moesten zeker op de foto. Het weer begon al te veranderen en ik kreeg mijn twijfels over Oudewater.


 

Even verderop spotte ik nog een mooie familie Muis. Die had ik vorige week ook al gezien toen ik er op de fiets langskwam. Ze bleven keurig zitten en wilde best op de foto. Dus werden ze door mij vastgelegd.



De weg werd vervolgd richting Linschoten en nog eens op de buienradar gekeken. Nee het ging vandaag geen Oudewater worden. Het was de vraag of ik het droog zou halen hiervandaan naar huis. Ik had wel zin in een kopje koffie, maar het Wapen van Linschoten was vandaag stemburo. Daar had ik geen trek in om daar bij te zitten dus liep ik door. Zoveel kilometers had ik ook nog niet gelopen. Terug ging de route over de Kromwijkerdijk en daar spotte ik nog schapen met lammetjes. De lammetjes waren al wat ouder maar toch nog maar even op de foto gezet. Die camera had ik tenslotte bij me om hem uit te proberen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten