Totaal aantal pageviews

vrijdag 5 augustus 2016

Rondje Oudewater 1 juni 2016



Vandaag ga ik een eigen rondje lopen. Even een bakkie doen in Oudewater. Dat is een geliefd rondje van mij. Vanmiddag is het markt in Oudewater maar tegen die tijd ben ik alweer thuis. Vandaag ga ik op mijn nieuwe wandelschoenen. Ik ben ze nog aan het inlopen en ik heb er alleen nog maar korte stukjes opgelopen. Ik wil ze graag van de zomer aan tijdens de 4daagse en voordat het zover is moeten ze dus ingelopen zijn en moet ik weten of ik geen blaren loop op deze schoenen. Als het vandaag goed gaat, mogen ze zaterdag mee naar Nijmegen voor een 40 km rondje van Ropa.



Volgens buienrader is er een kans dat er rond 07.45 uur nog een flinke bui komt, daarna verwachten ze voorlopig geen regen meer. En net zulk werk, ik ben op ons dorp en daar begint het te regenen. Ik zoek een afdakje op en wacht tot de bui over is. Dan is het inmiddels 08.00 uur en is het droog. Ik vervolg mijn weg en wandel verder. Het gaat prima met mijn schoenen, wel even wennen maar op de manier waarop ze gestrikt zijn (geleerd in de schoenenwinkel) zitten ze prima.
Omdat de route vrij bekend is voor mij maak ik vandaag wat minder foto’s. Op een kade zie ik wat konijntjes zitten maar die zie je veel vaker, vandaag haal ik er mijn fototoestel niet te voorschijn.
Ik loop Woerden door en Woerden uit de Haardijk op. Daar kom ik wat dames uit Linschoten tegen, waaronder mijn nicht. Zal het de vrouwenvereniging van Linschoten zijn die aan de wandel is? Op dit stukje maak ik wel een paar foto’s.

Langs de kant groeien en bloeien mooie paarse distels. Later op mijn route zie ik ook gele. Voor het gemak voeg ik nu de foto’s even samen.



Ondertussen begin in wel zin in koffie te krijgen en omdat het nog vroeg is, begin ik mij af te vragen of er zo vroeg in Oudewater wel iets open is. We zullen zien. Ik zie onderweg ook dat er de laatste weken in de sloten ook van alles is gaan groeien. De dotters staan in de knop en later zal ik ze ook al open zien. Ondertussen geniet ik van het heerlijke weer. Na de regenbui is het droog en af en toe komt de zon door. Het voelt een beetje plakkerig aan. Niet vreemd dat ze voor vanmiddag weer regen voorspellen.
Dan ben ik in Oudewater en ja hoor het tentje waar ik in september ook koffie dronk is open. Later zie ik dat het altijd vanaf 09.30 uur open is. Onthouden dus!!! Ik drink en heerlijk mijn koffie en kan er een sanitaire stop houden. De serveerster vraagt of ik train voor Nijmegen en ze maakt gelijk reklame voor de Geelbuikloop die a.s. zondag is. Ik geef aan dat ik de tocht vorig jaar heb gelopen maar nu op zaterdag een tocht gaat lopen. En 2 lange dagen weg is voor thuis ook niet leuk.


Via Papekop gaat de route over het Oosteinde richting Woerden. Ik kom bij het park Molenvliet Woerden weer binnen. En wat zie ik langs de spoorlijn? De familie Gans! Het zijn ook echt ganzen want wie gaat hier nu op de trein wachten om mee te gaan. Een trein stopt alleen bij een station. Moet je echt een gans voor zijn om hier te wachten tot de trein stopt.



Ik loop verder en loop Woerden door om dan op ‘s Gravesloot te belanden. Daar zie ik de kerktoren van Kamerik alweer. Het schiet op. Ik besluit om mijn bammetjes die in mijn tas zitten rustig te laten zitten, die eet ik thuis wel op. Wel zie ik nog een leuke sticker met een grappige uitspraak. Die foto komt straks. Ik loop door en ben mooi op tijd weer thuis.
Een mooie tocht van 28 km. zonder blaren in nieuwe schoenen. De schoenen gaan zaterdag weer aan!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten